wpisz szukaną frazę
Szukaj

Jak dzisiejsze inwestycje w telewizję mogą pomóc markom po pandemii?

#ChallengingTime

W czasie epidemii wiele marek z kategorii produktów na przykład domowych wykorzystało ten czas jako szansę utrwalenia się w świadomości swoich klientów.

Matt Chappell z firmy Gain Theory, zajmującej się badaniami i konsultingiem reklamowym, zwraca uwagę na czas epidemii jako okres, który jest szansą wykorzystania spadającej wartości ratingów, przy rosnącej sile zaangażowania widzów oraz oglądalności telewizji.

Badania behawioralne pokazują, że konsumenci często muszą zobaczyć reklamę wiele razy, zanim komunikat zostanie skutecznie utrwalony. Kiedy życie wróci do normy, większość reklamodawców będzie chciała wykorzystać ten moment i zwiększyć swoją rozpoznawalność. Ci, którzy robią to konsekwentnie, otrzymają wówczas lepszy rezultat. Wg Gain Theory – w rzeczywistości może to być 30-50% różnicy w skuteczności reklam w ciągu jednego miesiąca.

Przykładem kontynuowania komunikacji w okresie pandemii może być kampania telewizyjna firmy Karcher, która w Wielkiej Brytanii zdecydowała się na prowadzenie komunikacji. W ciągu pierwszych trzech tygodni epidemii reklamę obejrzało 350 milionów widzów (16 marca – 5 kwietnia), w analogicznym okresie w ubiegłym roku było to 200 milionów. Marka nie chwali się wynikami sprzedaży, jednak widzimy 4-krotny wzrost wyszukiwań marki w przeglądarce Google.

Ilość ekspozycji w telewizji znacząco wpływa na wzrost wyszukiwań w Internecie

 

Źródło:

https://www.warc.com/newsandopinion/opinion/cleaning-up-with-tv-in-lockdown/3558

https://www.thinkbox.tv/news-and-opinion/opinion/the-business-case-for-advertising-in-the-new-normal/

 

  Data publikacji: 05.06.2020 r.

Share

Podobne artykuły