Rzeczywistość związana z pandemią COVID-19 jest dla przedstawicieli rynku mediów, reklamy oraz marketingu niezmiernie wymagająca. Niesie ze sobą wiele niewiadomych.
Wychodząc naprzeciw potrzebie dostępu do wiedzy i inspiracji na temat efektywnych rozwiązań komunikacyjnych, powołaliśmy cykl #ChallengingTime. W projekt zaangażowali się marketerzy oraz członkowie należący do Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, związani z Effie Awards. Eksperci dzielą się swoją wiedzą i opiniami na temat trendów, zjawisk i sposobu działań, na które ich zdaniem warto zwrócić uwagę, planując strategię komunikacji marek.
Przedstawiamy publikację cyklu szukającą odpowiedzi na pytanie: który podmiot z rynku tworzenia i dystrybucji treści wideo istotnie umocni swoją pozycję w wyniku obecnej sytuacji związanej z pandemią?
WYNIKI ANKIETY
Ponad połowa ankietowanych ekspertów zrzeszonych w SAR, wskazała serwisy streamingowe, jako podmioty zaangażowane w proces tworzenia i dystrybucji treści wideo, które istotnie umocnią swoją pozycję w wyniku obecnej sytuacji związanej z pandemią.
KOMENTARZ EKSPERTA
Pandemia okazała się być trampoliną dla serwisów streamingowych, płatnych i darmowych. Wszystkie odnotowały wzrost liczby odsłon oraz średniego czasu spędzanego na platformie. Niektóre studia filmowe zdecydowały się nawet na przeniesienie premier kinowych do serwisów VOD. Choć w czasie pandemii wzrosły też oglądalności telewizji oraz portali internetowych, utrzymanie ich jest mało prawdopodobne przy wzroście temperatur i poluzowaniu restrykcji dotyczących kwarantanny oraz zmęczeniu informacjami. Zaś dobrej jakości rozrywka na serwisach streamingowych dostępna w dowolnym miejscu i czasie będzie wciąż atrakcyjna. Drugim wygranym są wydawcy prasowi, którym wzrosła sprzedaż dostępów do płatnych treści: subskrypcji i prenumerat cyfrowych i e-wydań. Dostęp do wiarygodnych źródeł informacji stał się kluczowy w czasie infodemii towarzyszącej pandemii. Pytanie, czy recesja nie zmusi nowo pozyskanych czytelników do rezygnacji z płatnych dostępów. Media społecznościowe zanotowały wzrost zainteresowania transmisjami live – nie tylko konferencji prasowych, ale również wydarzeń kulturalnych oraz treningów sportowych. Ponieważ wyrobienie nowego nawyku zajmuje zaledwie 6 tygodniu, wielu konsumentów będzie kontynuować ten sposób odbioru informacji, konsumpcji kultury i uprawiania sportu.
Data publikacji: 22.05.2020 r.