Podczas gdy uwaga całego świata zwrócona jest w kierunku panującej pandemii, część marek zupełnie zmienia komunikację i szuka sposobów, jak wesprzeć swoich klientów w tym trudnym czasie.
Wśród reakcji marek na obecną sytuację dominuje zachęcanie do pozostania w domu i ograniczenia tym samym ryzyka związanego z przemieszczaniem się. W kwarantannie znajdują się odbiorcy przekazów ale i sami ich twórcy, pracownicy firm oraz agencji reklamowych. Hasło #stayathome / #zostanwdomu staje się dziś wymownym i uniwersalnym przesłaniem.
Bohaterem najnowszego spotu marki Ikea stworzonego przez agencję McCann Madrid z myślą o rynku hiszpańskim jest właśnie dom. Prosty w formie spot bazuje na zrealizowanych już wcześniej materiałach. Zestawione ze sobą tworzą spójną i wzruszającą opowieść o przestrzeni, która staje się nam wszystkim w ostatnim czasie tak bliska.
Z kolei spot marki Guinness to głos wsparcia skierowany do fanów irlandzkiego piwa, którzy w tym roku nie mieli możliwości uczestniczyć w tradycyjnych obchodach Dnia Świętego Patryka. Kampania zrealizowana została przez agencję Quaker City Mercantile z myślą o rynku amerykańskim. Kompilacja archiwalnych materiałów i wyważone słowa to wyraz solidarności marki z konsumentami. „Nie martw się, jeszcze będziemy maszerować” brzmi głos pocieszenia, który zachęca odbiorców, by dbali o siebie i swoich bliskich.
Wyrazem solidarności z odbiorcami jest również spot marki Verizon, największego operatora telefonii komórkowej w Stanach Zjednoczonych. Marka oddaje w nim głos pracownikom, którzy podkreślają swoje zaangażowanie w tworzenie możliwości komunikowania się na odległość.
Hasło #zostanwdomu jest coraz częściej widoczne również w komunikacji marek na polskim rynku. Przykładem jest zrozumienie aktualnych potrzeb konsumentów w spocie Orange i jednocześnie zachęcenie ich do spędzenia czasu w domowym zaciszu.
Data publikacji: 03.04.2020 r.