Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej 2018 były okazją do zademonstrowania nowej formy sponsorowania sportu – wzbogaconego sponsoringu.
Kampania zrealizowana przez producenta M&M’sów podczas transmisji najważniejszych meczów reprezentacji belgijskiej nie tylko zwiększyła widoczność reklamodawcy, ale także doprowadziła do zbliżenia narodu kibiców oraz wykorzystała emocjonalny ładunek związany ze szczególnym momentem podczas oglądania meczu.
M&M’s, oficjalny partner belgijskiej drużyny piłkarskiej The Red Devils, chciał zachęcić Belgów i kibiców piłkarskich podczas Mistrzostw Świata do zjednoczenia się ze swoją reprezentacją. Marka powierzyła agencji F.L.A.S.H. wyjątkowe wyzwanie: wywołać silne uczucie dumy narodowej wśród tak wielu fanów piłki nożnej, jak to możliwe. Mars postawił sobie za cel przeprowadzenie innowacyjnej kampanii medialnej dla marki M&M’s z mottem drużyny: „Razem, wszyscy jesteśmy Czerwoni”. Cele kampanii były potrójne. Po pierwsze, wzmocnić poczucie narodowej jedności podczas towarzyskich meczów w dniach 2 i 11 czerwca 2018 r. Po drugie, wywołać poczucie zabawy i ekscytacji poprzez umieszczenie znanych czekoladowych postaci orzeszków „Czerwonego” i„Żółtego”. Wreszcie kampania wymagała optymalizacji widoczności dla reklamodawcy w tym szczytowym momencie telewizyjnym.
Podczas gdy zarówno drużyna The Red Devils jak i jej hasło są dobrze znane, okazało się, że nie każdy Belg zna cały tekst hymnu narodowego.
We współpracy z F.L.A.S.H. Mars wpadł na pomysł rozwiązania tego problemu, zachęcając cały kraj do śpiewania Brabançonne – hymnu narodowego Belgii wraz z belgijskim zespołem podczas rozpoczęcia meczów. Kreatywne rozwiązanie opracowane przez F.L.A.S.H. polegało na umieszczeniu 45-sekundowego „robota karaoke” w kolorach M&M’sów na dole ekranu podczas transmisji obu meczów. Dokładnie w momencie, w którym The Red Devils śpiewają hymn narodowy, tekst pojawia się na ekranie razem z animowanymi postaciami i hashtagiem #SingWithUs.
Dzięki kampanii udało się zapewnić widoczność marki M&M’s w emocjonującym momencie gry, przyciągając uwagę tysięcy widzów, w niezwykle podniosłym momencie meczu, kiedy wszyscy z niecierpliwością oczekiwali rozpoczęcia rozgrywek.
Podczas meczów z Portugalią i Kostaryką, kanał La Mana RMB osiągnął udział w rynku odpowiednio 65% i 66% (802 465 widzów i 950 869 widzów, w wieku 15-54 lata). Łącznie dla obu meczów było to 1 696 828 widzów – 38% zasięgu wśród osób w wieku 15-54. „Kampania – Razem wszyscy jesteśmy Czerwoni – mówi sama za siebie. Podobnie jak bohaterowie marki M&M’s, każdy jest inny: żółty, czerwony, niebieski, pomarańczowy, zielony lub brązowy, ale kiedy stoimy za Czerwonymi Diabłami zjednoczonymi, jako dwunasty zawodnik, wszyscy jesteśmy Czerwoni!” – mówi Sébastien Campopiano, dyrektor ds. marketingu czekolady w Mars Belgia.
Źródło:
www.egta.com/egta_bites/egta_bites_229_21092018/index.html, 12.07.2019 r.
Data publikacji: 12.07.2019 r.