wpisz szukaną frazę
Szukaj

Jak M&M’s nauczył belgijskich kibiców hymnu narodowego – case study

Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej 2018 były okazją do zademonstrowania nowej formy sponsorowania sportu – wzbogaconego sponsoringu.

Kampania zrealizowana przez producenta M&Msów podczas transmisji najważniejszych meczów reprezentacji belgijskiej nie tylko zwiększyła widoczność reklamodawcy, ale także doprowadziła do zbliżenia narodu kibiców oraz wykorzystała emocjonalny ładunek związany ze szczególnym momentem podczas oglądania meczu.

wyzwanie

M&M’s, oficjalny partner belgijskiej drużyny piłkarskiej The Red Devils, chciał zachęcić Belgów i kibiców piłkarskich podczas Mistrzostw Świata do zjednoczenia się ze swoją reprezentacją. Marka powierzyła agencji F.L.A.S.H. wyjątkowe wyzwanie: wywołać silne uczucie dumy narodowej wśród tak wielu fanów piłki nożnej, jak to możliwe. Mars postawił sobie za cel przeprowadzenie innowacyjnej kampanii medialnej dla marki M&M’s z mottem drużyny: „Razem, wszyscy jesteśmy Czerwoni”. Cele kampanii były potrójne. Po pierwsze, wzmocnić poczucie narodowej jedności podczas towarzyskich meczów w dniach 2 i 11 czerwca 2018 r. Po drugie, wywołać poczucie zabawy i ekscytacji poprzez umieszczenie znanych czekoladowych postaci orzeszków „Czerwonego” i„Żółtego”. Wreszcie kampania wymagała optymalizacji widoczności dla reklamodawcy w tym szczytowym momencie telewizyjnym.

insight

Podczas gdy zarówno drużyna The Red Devils jak i jej hasło są dobrze znane, okazało się, że nie każdy Belg zna cały tekst hymnu narodowego.

rozwiązanie

We współpracy z F.L.A.S.H. Mars wpadł na pomysł rozwiązania tego problemu, zachęcając cały kraj do śpiewania Brabançonne – hymnu narodowego Belgii wraz z belgijskim zespołem podczas rozpoczęcia meczów. Kreatywne rozwiązanie opracowane przez F.L.A.S.H. polegało na umieszczeniu 45-sekundowego „robota karaoke” w kolorach M&M’sów na dole ekranu podczas transmisji obu meczów. Dokładnie w momencie, w którym The Red Devils śpiewają hymn narodowy, tekst pojawia się na ekranie razem z animowanymi postaciami i hashtagiem #SingWithUs.

 

efekty mediowe

Dzięki kampanii udało się zapewnić widoczność marki M&M’s w emocjonującym momencie gry, przyciągając uwagę tysięcy widzów, w niezwykle podniosłym momencie meczu, kiedy wszyscy z niecierpliwością oczekiwali rozpoczęcia rozgrywek.

Podczas meczów z Portugalią i Kostaryką, kanał La Mana RMB osiągnął udział w rynku odpowiednio 65% i 66% (802 465 widzów i 950 869 widzów, w wieku 15-54 lata). Łącznie dla obu meczów było to 1 696 828 widzów – 38% zasięgu wśród osób w wieku 15-54. „Kampania – Razem wszyscy jesteśmy Czerwoni – mówi sama za siebie. Podobnie jak bohaterowie marki M&M’s, każdy jest inny: żółty, czerwony, niebieski, pomarańczowy, zielony lub brązowy, ale kiedy stoimy za Czerwonymi Diabłami zjednoczonymi, jako dwunasty zawodnik, wszyscy jesteśmy Czerwoni!” – mówi Sébastien Campopiano, dyrektor ds. marketingu czekolady w Mars Belgia.

 

Źródło:

www.egta.com/egta_bites/egta_bites_229_21092018/index.html, 12.07.2019 r.

 

Data publikacji: 12.07.2019 r.

Share

Podobne artykuły