W Stanach Zjednoczonych pojawienie się bezpłatnych, samodzielnych usług przesyłania strumieniowego doprowadziło do stworzenia nowego akronimu, FAST – darmowa telewizja strumieniowa z reklamami. Określenie to stworzono, aby odróżnić te usługi od usług VOD, które mogą mieć warstwę reklamową i wymagałyby subskrypcji, oraz od platform wideo o przeważnie krótkiej formie, takich jak YouTube.
Globalne przychody kanałów FAST mogą osiągnąć nawet 18 miliardów dolarów w 2028 roku, czyli trzykrotnie więcej niż 6 miliardów dolarów odnotowanych w 2022 roku, jak szacują badacze brytyjskiej firmy analitycznej Digital TV Research. Stany Zjednoczone, które wniosą 55% całości w 2028 roku, zdominują rynek i zarobią 9,8 miliarda dolarów przychodów w usługach FAST w 2028 roku, następnie Wielka Brytania – 909 milinów dolarów, Korea Południowa – 876 milionów dolarów, a Niemcy – 663 miliony dolarów.
Atrakcyjni dla reklamodawców widzowie, czyli młodzi i zamożni, którzy anulują posiadane subskrypcje, migrują do usług wspieranych reklamami w poszukiwaniu nowych treści i większej wartości programowej. Trafiają na platformy FAST, szukając zamienników, które oferują różne treści w celu uzupełnienia ich konsumpcji treści wideo. Konsumenci są bardzo tolerancyjni wobec reklam w treści przekazów, co zwiększa wartość oferty usług przesyłania strumieniowego obsługiwanych przez reklamy.
Źródło:
Raport VAB, „Staying Ahead of the Churn. Why migrating audiences means new ad opportunities for brands”, USA, 2023 r.
Data publikacji: 02.06.2023 r.