Co sprawi, że komunikacja w skuteczny sposób dotrze do odbiorców?
Discovery Communications zleciło agencji badawczej IPSOS badanie percepcji widzów, w którym porównywano zaangażowanie widzów w treści wideo w telewizji i w mediach społecznościowych.
Najważniejsze wnioski z raportu:
1. Różne media mają różne możliwości budowania zaangażowania u odbiorców. Wynika to głównie ze sposobu konsumpcji treści. W naturalny sposób widzowie telewizyjni zazwyczaj oglądają kontent intencjonalnie, zaś użytkownicy mediów społecznościowych często są zaskakiwani, przez co oglądają kontent w sposób przypadkowy.
2. 45% badanych planuje oglądanie treści w telewizji, a jedynie 7% z nich planuje oglądanie treści wideo w mediach społecznościowych. Niższy poziom intencji w mediach społecznościowych wynika z tego, w jaki sposób odkrywane są treści – mniej przez świadome działanie, a bardziej przez przypadek (najczęściej z powodu znudzenia).
3. Widzowie są bardziej podekscytowani w oczekiwaniu na kontent telewizyjny.
4. Widzowie TV są bardziej zaangażowani w treść (68% angażuje się w oglądany kontent w porównaniu do 61% w mediach społecznościowych). Odbiorcy w mediach społecznościowych twierdzili, że byli mniej uważni.
5. Oglądanie telewizji relaksuje bardziej. 60% widzów TV twierdziło, że oglądanie treści telewizyjnych ich odpręża w porównaniu z mniej niż 40% badanych w social mediach. Często celem oglądania treści na platformach społecznościowych jest pokonanie nudy, ale zakłócenia w odbiorze wideo mogą powodować dodatkowy stres.
6. Telewizja jest wszędzie i łączy najlepsze z obu światów. Zapewnia wyższe oglądalności za pomocą elastyczności połączenia i dostępu do innych platform mediowych. Badanie wykazało, że 26% widzów ma dostęp do treści telewizyjnych poza domem – z czego 1 na 10 ogląda kontent TV nawet podczas przerwy na obiad. Widz ma dostęp do treści telewizyjnych na wielu platformach – od smartphone’a, telewizora i laptopa przez transmisję strumieniową czy odtwarzacze multimedialne.
Data publikacji: 06.11.2017 r.