W miarę jak dostarczanie treści przez Internet staje się nową normą, granica między tradycyjną telewizją liniową a telewizją internetową się zaciera.
Teraźniejsze oblicze telewizji pokazuje, że telewizja to nie tylko ekran telewizora. Dla odbiorców definicja słowa telewizja obejmuje obecnie tv liniową, OTT, multiscreening, mobile oraz tv strumieniową.
Badanie „Multiscreening tv and local advertising”, przeprowadzone przez Spectrum Reach we współpracy z VAB wśród widzów amerykańskiej platformy mediowej Spectrum Reach, pokazuje korzyści wynikające z rozszerzania kampanii na wiele ekranów. W pierwszej połowie 2020 r. średnia miesięczna liczba godzin spędzonych na oglądaniu na platformach Spectrum wzrosła w porównaniu z pierwszą połową 2019 r., głównie dzięki transmisji strumieniowej.
Raport pokazuje ewidentne korzyści z zastosowania multiscreeningu. Połączenie tv linearnej i streamingu zwiększa zasięg, generuje większą penetrację rynku i mobilizację odbiorców do aktywności online i w social mediach.
Program telewizyjny oddziałuje na zmysły, wywołuje emocje i zostaje w pamięci. Konsumenci są najbardziej skłonni do prawidłowego zapamiętywania połowy lub więcej reklam, które widzieli w telewizji, więc reklamodawcy mają najlepsze, jak dotąd, możliwości budowania świadomości i zapamiętywania swoich marek. Połączenie tv i streamingu poprawia efekty kampanii, zwiększa szansę na zobaczenie reklamy i stosunek widza do marki.
Źródło:
Spectrum Reach, „Multiscreening tv and local advertising”, IH2020 r.
https://www.spectrumreach.com/multiscreen-advertising, 12.12.2020 r.
Data publikacji: 15.01.2020 r.