Reklamodawcy od zawsze zastanawiają się, jakie cechy powinna mieć reklama, żeby przykuć uwagę odbiorcy. Oczywiście dużo zależy od kategorii produktowej i przekazu, który marketer chce uwzględnić. Natomiast pozostaje pytanie, czy są to elementy, które w jednoznaczny sposób sprawią, że dana reklama osiągnie sukces?
Jaki rodzaj komunikacji reklamowej preferują konsumenci? Odpowiedzi na te pytania dostarcza raport z rynku amerykańskiego agencji Clutch „What consumers want in advertising?” wiodącej firmy specjalizującej się w badaniach B2B.
Clutch zbadał 1030 konsumentów w Stanach Zjednoczonych, którzy widzieli lub słyszeli reklamę w tygodniu poprzedzającym wypełnienie ankiety.
Około 45% respondentów to mężczyźni; 55% to kobiety.
Około 28% respondentów ma od 18 do 34 lat, 40% to osoby w wieku od 35 do 54 lat, a 32% w wieku 55 lat i starsze.
Prawie połowa respondentów (47%) ma dochód gospodarstwa domowego poniżej 49 999 USD, 36% od 50 000 USD do 99 999 USD i 17% ponad 100 000 USD.
Źródła:
www.clutch.co/agencies/resources/what-consumers-want-in-advertising
Data publikacji: 19.10.2018 r.