Millenialsi i zamożni wierzą reklamie – badanie zaufania do reklamy
Agencja Clutch przeprowadziła badanie zaufania do reklamy na rynku USA, którego wyniki zostały opublikowane w grudniu 2017. Poniżej przedstawiamy główne wnioski płynące z raportu.
Reklamy działają prawie na wszystkich
- Teza, że młodzi amerykańscy konsumenci oraz posiadający zamożne portfele nie ufają marketingowi właśnie została pogrzebana. Najnowsze badania instytutu Clutch, platformy oceny i recenzji usług dla firm, pokazują, że reklama nie ma wpływu na jedynie 10% Amerykanów. Pozostali wciąż ulegają urokowi marketingu.
- Reklamy zachęcają 90% konsumentów do dokonania zakupu. Na to wpływ mają głównie reklamy telewizyjne (60%) postrzegane jako najbardziej godne zaufania.
- Reklama telewizyjna jest najbardziej wpływowa, ponieważ konsumenci są pod wrażeniem marki, która chce wydać pieniądze na reklamę telewizyjną, stwierdza Clutch.
- Badanie pokazuje, że aż 81% osób w wieku pokolenia Millenials poddaje się działaniu reklam kupując promowane produkty.
- Znakomita większość (83%) najbardziej pożądanych klientów, czyli bogatych Amerykanów (o dochodzie gospodarstwa powyżej 100 000$) jest skłonna kupić produkt widziany w reklamie.
Telewizja najbardziej wiarygodnym medium
- Badanie wskazało telewizję nie tylko jako najbardziej wpływowe medium reklamowe, ale i najbardziej uczciwe (61% respondentów).
- Najmniej wiarygodnymi mediami są Internet i social media ze względu na brak regulacji prawnych i niskie koszty produkcji.
- „Korzystanie z bardzo silnie ukierunkowanych reklam w mediach społecznościowych za stosunkowo niewielkie pieniądze jest łatwe” – mówi Michael Ancevic partner zarządzający i główny twórca agencji reklamowej The Fantastical. „Każdy może to zrobić, więc trzeba na takie reklamy patrzeć z lekką dozą sceptycyzmu”.
Młodzi konsumenci ufają i ulegają reklamom
- 81% pokolenia millenialsów dokonało zakupu w ostatnim miesiącu pod wpływem obejrzanej reklamy.
- Osoby z tej generacji, jeszcze nie posiadają ulubionych marek i częściej niż starsze pokolenia decydują się na zakup po obejrzeniu lub usłyszeniu reklamy.
- Millenialsi uważają, że marki muszą być uczciwe, ponieważ reklamy podlegają regulacjom prawnym, a jeśli marketer robi coś nieuczciwie lub wprowadzi w błąd – straci klientów.
- Ze wszystkich mediów to reklamy widziane w telewizji działają najmocniej na każde pokolenie.
Zamożni wierzą reklamom
- Reklamy mają większy wpływ na konsumentów o wysokim dochodzie. Bogatsi Amerykanie mają większy dochód rozporządzalny i wydają to, co mają, bardziej swobodnie, będąc mniej sceptycznie nastawieni do reklam, ponieważ mogą zaakceptować sporadyczne straty związane z nielubieniem produktu lub usługi.
- „Prawie wszyscy konsumenci (83 %) z dochodem gospodarstwa domowego powyżej 100 000 dolarów prawdopodobnie dokonają zakupu z powodu reklamy, jest to o 15 % więcej niż osoby o niższym dochodzie gospodarstwa domowego (68 %)”.
Konsumenci najbardziej wierzą tradycyjnym formom reklamy takim jak TV pomimo wzrostu reklamy online i social mediów. Reklama w tradycyjnych mediach nie powinna zostać pomijana w media planach, gdyż reklama telewizyjna nie tylko generuje zasięg, ale znacząco wpływa na decyzje zakupowe.
Źródło:
Clutch Advertising Survey part 1, grudzień, 2017, USA
Badanie obejmowało 1030 respondentów w USA, którzy widzieli lub słyszeli reklamę w minionym tygodniu.
ok. 45% respondentów to mężczyźni, 55% – kobiety
ok. 28% respondentów było w wieku 18-34 lat, 40% w wieku 35-54, 32% w wieku 55+
Prawie połowa respondentów (47%) posiada dochody gospodarstwa domowego mniejsze niż 49 999$, 36% posiada 50 000$- 99 999$ i 17% – powyżej 100 000 $.
Data publikacji: 18.05.2018 r.