Przedstawiamy czwartą część tegorocznej edycji cyklu, która porusza temat rozwijających się obszarów reklamy i ich znaczenia w najbliższym czasie.
Publikacja prezentuje wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards, opatrzone komentarzem przewodniczącego jednej z grup jurorskich, Jakuba Eichelbergera (Deputy Strategy Director & Board Member DDB).
E-commerce to, wg jurorów Effie Awards, rozwijający się obszar reklamy, który szczególnie zyska na znaczeniu w najbliższym czasie (42% wskazań). Na drugim miejscu zestawienia uplasował się content marketing, który został wskazany przez 21% ankietowanych jurorów.
Wybór jurorów jest oczywiście w pełni zrozumiały. E-commerce przeżywa dzięki pandemii bezprecedensowy moment. Na 2020 r. prognozowana jest 25-procentowa dynamika wzrostu internetowej sprzedaży detalicznej w Polsce. Dwucyfrowe wzrosty mają się utrzymać przynajmniej przez 3 kolejne lata (raport PMR, 2020). Konsumenci spędzają coraz więcej czasu na platformach zakupowych, komentując, dzieląc się opiniami, dyskutując, dzięki czemu platformy e-commerce stają się coraz ważniejszym medium reklamowym. Z kolei platformy społecznościowe starają się stać miejscem sprzedaży, czego świetnym przykładem może być Instagram Checkout, pozwalający na finalizację zakupu z poziomu aplikacji. Skrócenie drogi potrzebnej do dokonania zakupu jest centralną obietnicą e-commerce. Łatwiej, szybciej, wygodniej, a najlepiej automatycznie. Finalizacja zakupu będzie więc naturalnie wkraczała coraz odważniej na nowe terytoria.