Polska zajmuje czwartą lokatę pod względem najbardziej entuzjastycznych widzów telewizji linearnej w Europie, zgodnie z najnowszymi danymi GlobalWebIndex. Mieszkańcy Rumunii, Wielkiej Brytanii i Francji codziennie poświęcają telewizji liniowej ponad 1,5 godziny więcej niż telewizji online.
Telewizja liniowa stanowi trzy czwarte (75%) treści telewizyjnych oglądanych w Europie. Największą popularnością cieszy się we Francji (83,9%), a najmniejszą w Irlandii (66,1%). Polska utrzymuje średni europejski poziom konsumpcji.
Nasz kraj znajduje się w gronie państw, w których spadek konsumpcji telewizji linearnej jest najmniejszy. Średnio w 12 badanych europejskich krajach wynosi on 8,2%, a w Portugalii, Rosji, Włoszech, Szwecji, Polsce oraz Wielkiej Brytanii odnotowano mniejsze niż średnia spadki między między 2015 a 2018 rokiem. Największe spadki zarejestrowano w Holandii – 13,5%, Hiszpanii i Niemczech. W Irlandii zaobserwowano największy wzrost czasu spędzonego na oglądaniu treści telewizyjnych online – na poziomie 61,8%, podczas gdy Wielka Brytania i Holandia osiągnęły ponad 40% wzrostu.
Źródła:
GlobalWebIndex, „Digital vs Traditional Media Consumption” użytkownicy Internetu 16-64 lata, 2015-2018, Europa
https://www.warc.com/content/paywall/article/warc-datapoints-gwi/linear_tv_dominates_in_europe_but_online_content_is_challenging/127226, 17.07.2019 r.
Data publikacji: 09.08.2019 r.