Gwiazda futbolu amerykańskiego, Colin Kaepernick, został twarzą nowej kampanii “Just Do It” Nike wyemitowanej z okazji 30-lecia marki.
Kampania została stworzona przez agencję Wieden+Kennedy. Spot wyemitowano podczas meczu futbolu amerykańskiego w telewizji NBC. Następnie dłuższe wersje spotu pojawiły się w mediach społecznościowych, a pierwszym, który opublikował kampanię był sam bohater.
30-letni Kaepernick podpisał kontrakt z marką Nike w 2011 roku. W międzyczasie, jako zawodnik San Francisco 49ers odmówił stania na baczność i klęczał podczas odgrywania hymnu USA na rozpoczęcie meczu w proteście przeciwko przemocy wobec Afroamerykanów. Od roku 2017 Colin nie gra już w drużynie, został wyrzucony z powodu kontrowersji natury politycznej, które wywołał.
Kampanii Nike, w której występuje Kaepernick towarzyszy hasło: “Uwierz w coś. Nawet jeśli oznacza to poświęcenie wszystkiego”. Aluzja do protestu sportowca jest w subtelny sposób zaznaczona w spocie. Ujęcie uchwycone zza pleców Kaepernicka pokazuje, jak patrzy on na flagę znajdującą się na budynku i po chwili widać jak Colin odwraca się i idzie w przeciwną stronę.
Data publikacji: 14.09.2018 r.