W ostatnich latach sportowe marki coraz częściej kierują przekaz reklamowy do kobiet – wspierają równouprawnienie, walczą ze stereotypami, zachęcają kobiety do uprawiania sportu. Taka jest też nowa kampania Nike pod hasłem #Beliveinmore.
Spot „What are girls made of?” jest częścią kampanii przeznaczonej na region Europy Środkowo-Wschodniej. Dziewczynka wychodzi na deski teatru śpiewa rosyjską piosenkę, o tym z czego zrobione są dziewczynki. Wraz z pojawianiem się na widowni rosyjskich lekkoatletek, dziewczyna nagle zmienia słowa tradycyjnego utworu.
“What will they say about you?” to reklama skierowana do odbiorców na Bliskim Wschodzie. Nike kwestionuje powszechne przekonania, na temat tego, czego nie wypada robić Muzułmankom i pokazuje, że hidżab nie musi być ograniczeniem podczas uprawianiu sportu.
Spot “This is us”odnosi się do stereotypów i tradycyjnych ról przypisywanych kobietom w Turcji.
Za całość kampanii odpowiada agencja Wieden + Kennedy.