„Last Call 360” – innowacyjna kampania VR kierowana do młodych mężczyzn/kierowców
Interaktywna kampania „Last Call 360” ma na celu zmniejszenie wypadków samochodowych, spowodowanych jazdą po pijanemu w Ameryce. Kampania kierowana jest do młodych mężczyzn w wieku 21-34. Została zrealizowana przez agencję Tombras, na zamówienie instytucji zajmującej się bezpieczeństwem na drogach: National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA).
Po wejściu na stronę https://www.nhtsa.gov/lastcall, użytkownik dostaje wiele możliwości interakcji. Może porozmawiać z różnymi osobami, wybrać ulubiony alkohol, pograć czy rozwiązać test. Każdy może wybrać w różnych momentach: pić alkohol czy nie? W spocie występuje Matthew Patrick – gwiazda YouTube, szerzej znany jako MatPat, który pyta: czego chcesz się napić: woda, piwo, wino czy drink? Wybór należy do Ciebie.
Doświadcz VR i kliknij w „Last Call 360”.
Źródło: https://www.nhtsa.gov/lastcall
Jeśli kolejny raz zdecydujesz się na alkohol, a wskaźnik pomiaru nietrzeźwości będzie maksymalny, to będąc za kierownicą samochodu, czeka Cię przykra niespodzianka. Otrzymujesz ostrzeżenie w różnych wariantach m.in. możesz spowodować wypadek i skończyć w więzieniu. Według NHTSA każdego dnia w grudniu 2015 roku, było 92 śmiertelnych wypadków samochodowych, a w całym 2015 roku ponad 10 tyś. osób zginęło, w wyniku jazdy samochodem pod wpływem alkoholu.
Interaktywny spot uświadamia, że konsekwencje związane z jazdą po pijanemu, są zarówno prawne jak i finansowe. Na szczęście, istnieją alternatywne zakończenia, jeśli dana osoba zdecyduje się nie prowadzić samochodu po alkoholu.