„Klocek nie jest klockiem”. To pierwsze słowa, które padają w nowej reklamie firmy LEGO.
Duńska firma wystartowała 5 listopada z 60-sekundowym spotem świątecznym w 36 stacjach telewizyjnych. Pierwszej kampanii tej marki na Boże Narodzenie towarzyszą reklamy w internecie i mediach społecznościowych. Spot ma za zadanie pokazać granice wyobraźni, a raczej ich brak. Kampanię stworzył wewnętrzny zespół kreatywny, który niedawno został nazwany przez firmę agencją Lego.
Nowe dzieło jest „celebrowaniem nieskończonych możliwości twórczych, które zapewniają zestawy LEGO” – twierdzi Remi Marcelli, wiceprezes agencji. „Mamy nadzieję, że zaangażuje i pobudzi to fanów na całym świecie, przypominając o znaczeniu gry i zabawy w życiu”.
Spot zaczyna się od stwierdzenia, że Lego nie jest klockiem. To samochód gotowy do wyścigu, odrzutowiec czy też quad. Połączenie analogowej zabawki z nieograniczonym potencjałem wyobraźni dziecka jest tematem przewodnim wspólnym dla wielu marek z tego segmentu. W ostatnich latach Mattel prowadziło podobne kampanie dla swoich marek Hot Wheels i Barbie. Firmy o długiej historii (LEGO zostało założone w 1932 roku) konkurują w ten sposób z cyfrowym światem.