wpisz szukaną frazę
Szukaj

Lokalna produkcja na globalnym rynku: case study serialu Skam

Rynek telewizyjny świata znacznie zmienił się w ciągu ostatnich lat. Dzięki temu lokalne produkcje mają szansę zaistnieć na skalę globalną. Na czym polega atrakcyjność takich seriali i jak popularne jest to zjawisko?

 

Mnogość platform i urządzeń używanych do oglądania filmów i seriali na świecie zapewnia miłośnikom wideo nieograniczony dostęp w dowolnym miejscu i czasie. Aby zapewnić wysokie zaangażowanie widzów i jak najszerszy zasięg, producenci adaptują się do takiego stanu rzeczy, między innymi skupiając się na globalnej dystrybucji i reklamie.

 

Norweski serial skierowany do nastolatków, Skam, jest przykładem produkcji, która stała się hitem na całym świecie. Skam opowiada o losach grupy uczniów elitarnej szkoły w bogatej dzielnicy Oslo w szczery, zabawny sposób. Dzięki temu widzowie identyfikują się z postaciami i problemami poruszanymi na ekranie. To właśnie autentyczność serialu sprawiła, że już po emisji pierwszego sezonu Skam zjednał sobie fanów na skalę międzynarodową.

 

infografika_0720_5

 

 

Początkowo Skam zyskał popularność wśród Norwegów, a krótko po tym w wielu innych miejscach: między innymi w Brazylii, Stanach Zjednoczonych i Rosji, które stanowią jedne z największych rynków telewizyjnych na świecie. Tak duże zainteresowanie norweską produkcją wśród widowni tych krajów oraz jej niemal natychmiastowy globalny sukces są efektem wyjątkowej strategii dystrybucji. Cotygodniowym odcinkom towarzyszyły zapowiadające je klipy udostępniane codziennie online, które podsycały ciekawość fanów. Ważną rolę w promocji Skam odegrał również Instagram – granica między fikcją a prawdziwym życiem zacierała się, jako że bohaterowie serialu prowadzili swoje Instagramowe konta, komunikując się z obserwującymi widzami. Co więcej, Skam doczekał się remake’u w USA, którego premierowy odcinek został wyemitowany  w kwietniu 2018.

 

Pomysłowa promocja i odpowiednia dystrybucja serialu pokazały, że przekroczenie barier językowych i kulturowych jest możliwe. Przy odpowiedniej strategii, wprowadzenie produkcji na zagraniczne rynki odbędzie się nawet z entuzjastycznym wsparciem zdeklarowanych już fanów.

 

 

 

 

 

Źródło:

https://www.parrotanalytics.com/insights/norwegian-svod-norway-ott-tv-series-popularity, 12.07.2018

Data publikacji: 27.07.2018 r.

Share

Podobne artykuły