Badanie przeprowadzone w lutym 2018 r. w Wielkiej Brytanii wykazało, że największym zaufaniem wśród mediów cieszy się telewizja, radio i prasa. Na drugim końcu skali zaufania, znalazły się reklamy w mediach społecznościowych i na stronach internetowych.
Okazuje się, że marki internetowe, chcąc odzyskać zaufanie odbiorców, chętniej inwestują coraz większe budżety w kampanie w telewizji. Analiza wydatków reklamowych pokazuje, że na całym świecie firmy branży internetowej budują swoją działalność, reputację i sprzedaż dzięki telewizji. W Wielkiej Brytanii firmy internetowe stały się największą kategorią reklamodawców telewizyjnych, wyprzedzając firmy z branży żywności. W USA grupa FAANG (Facebook, Apple, Amazon, Netflix i Google) jest drugim co do wielkości reklamodawcą amerykańskiej telewizji.
Wiarygodność jest jedną z przyczyn wiary w TV, ale są też inne. Telewizja okazuje się być naturalnym środowiskiem dla marek internetowych dzięki swojej zdolności do sprawiania, że wirtualne staje się bardziej realne – może natychmiastowo tworzyć ogromne efekty online i oczywiście budować i utrzymywać rentowne marki, które dobrze się rozwijają w dłuższej perspektywie.
Źródła:
www.thinkbox.tv/News-and-opinion/Blogs/Fussed-about-trust, 29.05.2019 r.
www.infographic.statista.com/norma /chartoftheday_13323_the_uk_s_most_trusted_news_sources_n.jpg, 29.05.2019 r.
Raport Video Advertising Bureau „Doubling DownExploring Tech Giants’ Investment In TV”, USA, 2019 r.
Data publikacji: 14.06.2019 r.