Wzrost handlu elektronicznego jest prawdopodobnie największą zmianą zachowań biznesowych spowodowaną przez pandemię, tworząc gwałtowny rozwój nowych firm internetowych.
Te nowe firmy, pozbawione fizycznej dostępności, są w ogromnym stopniu uzależnione od marketingu w zakresie sprzedaży i wzrostu. Nic dziwnego, że punkt wejścia do reklamy dla zdecydowanej większości firm internetowych koncentruje się na kanałach online – za pomocą wyszukiwania, mediów społecznościowych i wideo online. W końcu większość trafiła na sufit. Kiedy tak się stanie, nadchodzi czas, aby wyjść poza względne bezpieczeństwo łatwo identyfikowalnych ścieżek klienta online. Reklama telewizyjna jest często kluczową częścią kolejnej fazy ich wzrostu napędzanego marketingiem.
Badanie Thinkbox i Magic Numbers „The TV playbook for online businesses” oparte na badaniach brytyjskich reklamodawców, którzy z powodzeniem zwiększyli swój wolumen ruchu w sieci poprzez inwestycje w reklamę telewizyjną, pokazuje jaką rolę odgrywa telewizja i jak potężne jest połączenie tv i online.
3 powody rozpoczęcia kampanii tv:
Marki branży e-commerce są uzależnione od marketingu – około 80% wizyt jest napędzanych przez komunikaty marketingowe. W przypadku 10 marek objętych badaniem wygenerowano 120 mln wizyt, z czego 42% stanowiły wizyty napędzane kampanią w telewizji (co odpowiada 50 mln wizyt ogółem). Wzrost liczby odwiedzin na stronie internetowej jest widoczny niezależnie od poziomu inwestycji czy wielkości przedsięwzięcia i prawdopodobnie wynika z łatwości i wygody natychmiastowego wyszukiwania za pomocą urządzeń mobilnych.
Jedną z zalet telewizji jest natychmiastowy efekt, jaki może przynieść, w tym przypadku wzrost odwiedzin strony internetowej. Analiza wszystkich marek konsekwentnie wykazywała wyraźną zależność pomiędzy aktywnością telewizyjną a ruchem na stronie internetowej.
Wskazówki dla reklamodawców:
Źródła:
Thinkbox / Magic Numbers, „The TV playbook for online businesses”, UK, listopad, 2021 r.
Data publikacji: 20.12.2021 r.