Agencja Wieden+Kennedy Portland we współpracy z Nike stworzyła minimalistyczny, stonowany, a zarazem hipnotyzujący spot. Jest to kampania z serii just do it.
Marka przewidziała, że Eliud Kipchoge, biegacz kenijskiego pochodzenia, zapisze się na kartach historii. 6 maja 2017 roku zawodnik dobiegł na metę z czasem 2 godziny i 25 sekund, co oznacza, iż otarł się o zrealizowanie projektu breaking2 stworzonego przez Nike. Wyzwanie polegało na przebiegnięciu maratonu(42km i 195m) w czasie nie dłuższym niż 120 minut.
Wyczyn zawodnika zyskał ogromne uznanie. Znawcy tej konkurencji uważają, że Kenijczyk ma oryginalną technikę, którą stosuje w zawodach, co może skutkować zmianą sposobu, w jaki się je wygrywa.
Dzień przed kolejnym startem zawodnika w Berlinie wyemitowano spot, który oddaje hołd nie tylko Kenijczykowi, ale również wszystkim długodystansowcom. Agencja oznajmiła, że w owej reklamie nie zobaczymy zbyt dużo samego bohatera, ponieważ spot oglądamy „z perspektywy butów biegacza”. Co niesamowite, na tych zawodach biegacz ustanowił nowy rekord świata.
Data publikacji: 12.10.2018 r.