…reklama z udziałem gwiazd ekranu: Christiny Applegate i kultowych M&Msów! Spot został zwycięzcą Super Bowl 2019, jako przyciągający największą uwagę i wywołujący najsilniejszą reakcję emocjonalną zgodnie z danymi opublikowanymi przez firmę Realeyes.
30-sekundowa reklama, w której Christina Applegate stara się powstrzymać postacie M&Ms: Czerwonego, Żółtego i Pomarańczowego przed niewłaściwym zachowaniem w trakcie jazdy na tylnym siedzeniu samochodu, osiągnęła najwyższy wskaźnik EmotionAll®, mierzący emocjonalny wpływ i poziom uwagi – 9,72 na 10 punktów.
Badacze obserwując mimikę twarzy respondentów zauważyli, że widzowie początkowo byli zdezorientowani, ponieważ starali się zrozumieć, co się dzieje, a to sprawiło, że zaangażowali się w tę historię i chcieli dowiedzieć się więcej. Po ukazaniu się postaci najsłodszych łobuziaków na tylnym siedzeniu, pozytywne reakcje emocjonalne widzów wzrosły, pozostawiając odbiorców w pełni szczęścia do zakończenia reklamy.
Sukces reklamy podsumował dyrektor generalny Realeyes, Mihkee Jäätma,: „The Patriots może wygrali mecz, ale prawdziwym zwycięzcą Super Bowl był M&M’s, generując przyciągającą uwagę reklamę z prawdziwym emocjonalnym uderzeniem”.
Badacze wykorzystali kamery internetowe i technologię czytania mimiki twarzy 1300 respondentów, aby wyłonić tegorocznego zwycięzcę reklam emitowanych przy rozgrywkach Super Bowl. Reklamy emitowane podczas najważniejszego wydarzenia telewizyjnego zostały uszeregowane w oparciu o to, ile uwagi i emocjonalnego zaangażowania generują wśród widzów.
Super Bowl to kulminacja amerykańskich rozgrywek futbolowych, przyciągająca co roku przed ekrany miliony widzów. Według wstępnych danych Nielsena, transmisja rozgrywek Super Bowl LIII zgromadziła przed ekranami telewizorów ponad 98,2 milionów widzów, którzy oglądali finałowy mecz drużyn Los Angeles Rams i The New England Patriots. Wyniki oglądalności wskazują, że transmisja Super Bowl LIII była oglądana w 67% amerykańskich domów. Nic dziwnego, że za emisję 30-sekundowego spotu trzeba było zapłacić od 5,1 mln do 5,3 mln dolarów. Cena jednak nie zniechęca reklamodawców, gdyż zgodnie z danymi CBS, już na początku stycznia sprzedane zostało 90% czasu reklamowego przy tej transmisji.
Finałowy mecz amerykańskich rozgrywek NFL, transmitowany w telewizyjnej stacji CBS, rozgrzał również social media do czerwoności. Na oficjalnych kontach Facebooka, Instagrama i Twittera w dniu 3 lutego 2019 r. odnotowano 32,3 miliona interakcji na temat Super Bowl LIII. Najwięcej, bo 171 000 interakcji odnotowano na Twitterze o godz. 20:23 w trakcie muzycznego show w przerwie meczu oraz o 22:09 po wygranej drużyny The New England Patriots – 102 000 interakcji na Twitterze.
Źródła:
Realeyes, badanie EmotionAll®, luty 2019 r.
https://www.nielsen.com/us/en/insights/news/2019/super-bowl-liii-draws-98-2-million-tv-viewers-32-3-million-social-media-interactions.html?utm_source=sfmc&utm_medium=email&utm_campaign=newswire&utm_content=02-6-2019, 06.02.2019 r.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-01-24/super-bowl-ad-prices-stall-after-years-of-relentless-increases, 06.02.2019 r.
Data publikacji: 26.02.2019 r.