Trendy w zachowaniach konsumentów #opiniejuroraeffie cz. 5/2020 - tv♥ by tvn media
wpisz szukaną frazę
Szukaj

Trendy w zachowaniach konsumentów #opiniejuroraeffie cz. 5/2020

Przedstawiamy piątą część tegorocznej edycji cyklu, która porusza temat zachowań konsumentów obserwowanych w dobie pandemii i ich potencjału do utrzymania się jako trend.

Publikacja prezentuje wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards, opatrzone komentarzem przewodniczącej jednej z grup jurorskich Katarzyny Jezierskiej, Head of Marketing CEE, VISA.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS

 

Popularność zakupów poprzez e-commerce została wskazana przez 100% ankietowanych jurorów Effie Awards jako trend, który ma potencjał, by utrzymać się na dłużej (91% wskazań „wysoki potencjał jako trend” oraz 9% wskazań „średni potencjał jako trend”).  Wzrost konsumpcji treści w formie VOD ma szansę na utrzymanie się jako trend wg 98% respondentów (57% wskazań „wysoki potencjał jako trend” oraz 41% wskazań „średni potencjał jako trend”).

#opiniejuroraeffie

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEJ JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

 

Katarzyna Jezierska2

Wyniki ankiety pokazują, że lockdown przyspieszył trendy, które już wcześniej mogliśmy zaobserwować, nie odwrócił natomiast długoterminowych trendów, takich jak spadająca oglądalność telewizji w niektórych grupach konsumentów, nawet jeśli krótkoterminowo widać było znaczny wzrost oglądalności w czasie lockdownu. Przykładem jest wzrost zakupów w ecommerce – ponieważ takie zakupy są bezpieczne i wygodne, wiele osób, które zaczęły w czasie izolacji więcej kupować online, kontynuuje to nawet po zdjęciu obostrzeń. Szczególnie w kwietniu 2020 r. widoczny był duży wzrost transakcji w e-handlu, np. zakupy online z wykorzystaniem kart Visa wydanych w Polsce wzrosły aż o 20% w stosunku do ubiegłego roku – i ta tendencja prawdopodobnie utrzyma się w przyszłości. Rośnie również popularność serwisów streamingowych i wiążący się z nią wzrost konsumpcji treści w formie VOD. O ile początkowy wzrost wiązał się z szukaniem pomysłów na spędzenie czasu wolnego w domu, konsumenci, z których część spróbowała tych serwisów po raz pierwszy, przekonali się do ich oferty i kontynuują oglądanie w ramach komfortowych subskrypcji. Z uwagi na konieczność izolacji społecznej podczas pandemii konsumenci intensywnie korzystali też z różnych komunikatorów, aby pozostać w kontakcie ze znajomymi czy rodziną. Dla wielu osób aplikacje tego typu stały się też codziennością w ramach pracy zdalnej. Dłużący się niekiedy czas w domu sprzyjał rozwijaniu nowych zainteresowań, jak np. eksperymenty kulinarne czy udział w treningach fitness organizowanych online. Widać więc, że potencjał trendu dają takie rozwiązania, które konsument próbujący ich po raz pierwszy czy rozszerzający użycie może łatwo docenić, ponieważ oferują mu wygodę i sprawne zaspokojenie jego potrzeb.

 

Share

Podobne artykuły