wpisz szukaną frazę
Szukaj

Potencjał sponsoringu w TV cz. 2

W jaki sposób budować silne marki?

Jak wynika z najnowszego raportu przygotowanego na zlecenie brytyjskiego Thinkboxa „Get with the Programmes” sponsoring programów telewizyjnych przyczynia się do budowania silnych marek.

 

Dzięki określeniu kluczowych wskaźników, zmierzono kondycje marek, które były sponsorami różnych treści telewizyjnych.

 

Wskaźniki wykorzystane w badaniu:

 

Wiarygodna metodologia kluczem do sukcesu

Dzięki zestawieniu danych dotyczących marek oraz danych dotyczących oglądalności otrzymano odpowiedź na pytanie w jaki sposób różne typy sponsoringu (w sumie 36) przekładają się na atrybuty marki.  

Wyniki badania są interpretacją danych pochodzących z dwóch grup respondentów: osób, które były widzami sponsorowanych programów (przynajmniej raz w ciągu trwania kampanii sponsoringowej oglądały sponsorowany kontent) oraz osób, które nie miały styczności ze sponsorowanym materiałem.

 

CO WYNIKA Z RAPORTU?

 


WNIOSEK #1

Wśród widzów 78% zgodziło się, że marka staje się popularna dzięki sponsoringowi, w porównaniu do 68% badanych osób, które nie oglądały sponsorowanego programu.

 

 


WNIOSEK #2

Jak się okazuje, marki o niskiej wyjściowej świadomości mają o wiele większą rozpoznawalność wśród widzów programów, których były sponsorami. Widoczne jest to w procentowej różnicy 17,2% pomiędzy widzami a „nie-widzami” danego programu.

 

 


WNIOSEK #3

Kampanie o wysokiej częstotliwości sponsoringu miały dwa razy wyższy indeks dla średnich wszystkich parametrów w porównaniu z kampaniami o niskich częstotliwościach. Największe różnice 8,5% pomiędzy widzami a „nie-widzami” odnotowano w budowaniu reputacji i 7% na emocjonalnym atrybucie „wrażenie”.

 

 


WNIOSEK #4

Aż o 5,7% więcej widzów sponsorowanego kontentu niż „nie-widzów” wskazało, że dobre dopasowanie wpływa na poprawę reputacji marki, a o 5,2% więcej odpowiedziało tak w kontekście atrybutu „jakość”.

 


WNIOSEK #5

Im lepsze jest zintegrowanie sponsoringu z innymi formami reklamy, tym większa procentowa różnica pomiędzy widzami a „nie-widzami” na wszystkich poziomach badanych marek.

 

 

Data publikacji: 25.08.0217 r.

Share

Podobne artykuły

Klauzula informacyjna

Użytkowniku,
chcemy przekazać Ci informację o zmianie polityki prywatności w serwisach, których operatorem jest TVN S.A., wynikającej z dostosowania TVN S.A. do przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. Ważne jest dla nas, abyś wiedział, co dzieje się z Twoimi danymi i jak możesz nimi zarządzać. Dlatego prosimyCię o przeczytanie poniższej wiadomości. Pełna informacja dotycząca prywatności Użytkownika znajduje się tutaj
Zespół TVN S.A.

Jakich Twoich danych dotyczy przetwarzanie i kto jest ich administratorem?
Gdy korzystasz z naszych serwisów, bez zakładania konta, danymi osobowymi, które przetwarzamy mogą być, np. adres IP Twojego urządzenia, dane pozyskiwane na podstawie plików cookies lub podobnych mechanizmów zapisywania informacji w urządzeniach Użytkowników, o ile pozwolą one na zidentyfikowanie Ciebie. Podczas zakładania konta w naszym serwisie podawane są dodatkowe informacje, które pozwalają na identyfikację Użytkownika i korzystanie z naszych usług, np. adres poczty elektronicznej. Więcej informacji na temat zakresu danych osobowych oraz cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, które Twoje dane osobowe będą przetwarzane oraz w jakim celu, i jakim sposobem, jest TVN S.A. (dalej „TVN”) z siedzibą i adresem w Warszawie przy ul. Wiertniczej 166.

Jaki jest cel i podstawa przetwarzania Twoich danych osobowych przez TVN?
TVN przetwarza Twoje dane osobowe, aby umożliwić korzystanie z serwisów prowadzonych przez TVN, dopasowywać wyświetlane treści i reklamy do Twoich zainteresowań, prowadzić pomiary jakości i skuteczności, ulepszać treści oraz usługi, informować Cię o treściach i usługach TVN i naszych Partnerów („Partnerzy), których lista znajduje się tutaj, udostępniać w serwisach przestrzeń reklamową, prowadzić działania marketingu bezpośredniego, zapewnia bezpieczeństwo przetwarzania informacji, zarządza systemami teleinformatycznymi oraz ochroną lub dochodzeniem roszczeń [dowiedz się więcej]

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes TVN, lub spółek z grupy kapitałowej TVN [dowiedz się więcej]. Obejmuje on ulepszanie usług, zapewnienie ich najlepszej jakości oraz informowanie o nich Użytkowników. Wyświetlanie w serwisach reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań, dzięki zautomatyzowanemu porównaniu Twoich zainteresowań i preferencji z modelowymi zainteresowaniami i preferencjami użytkowników internetu (profilowanie), umożliwia natomiast pokrycie kosztów usług dostarczanych nieodpłatnie [dowiedz się więcej]. W niektórych naszych serwisach podstawą przetwarzania danych osobowych może być zgoda, o czym zawsze zostaniesz poinformowany.
Partnerzy, jako odrębni od TVN, administratorzy danych osobowych, przetwarzają Twoje dane osobowe na podstawie ich prawnie uzasadnionego interesu lub zgody. Możesz zarządzać swoją zgodą, w tym ją cofnąć [dowiedz się więcej].
Korzystanie z naszych serwisów po założeniu konta, objęte jest natomiast podstawą prawną wynikającą z zawartej w ten sposób z Tobą umowy, której treść stanowi regulamin świadczenia usługi akceptowany przez Ciebie podczas zakładania konta.
Podanie danych jest dobrowolne.

Jakie masz uprawnienia wobec TVN w zakresie przetwarzanych danych?

Możesz żądać od TVN: dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, przenoszenia, a w niektórych przypadkach do ograniczenia przetwarzania oraz niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, a także masz prawo wyrazić sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, np. wtedy, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. [dowiedz się więcej]
Masz prawo wnieść skargę dotyczącą przetwarzania Twoich danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Komu TVN udostępnia Twoje dane osobowe?

TVN, co do zasady nie udostępnia osobom trzecim Twoich danych osobowych, za wyjątkiem sytuacji, w których TVN posiada ku temu podstawę prawną, w tym na żądanie podmiotów uprawnionych, lub kiedy jest to niezbędne do wykonania usług oferowanych przez TVN, np. przedsiębiorcom zapewniającym hosting naszych serwisów.

Jak długo TVN przechowuje Twoje dane osobowe?

TVN przechowuje dane osobowe Użytkowników jedynie przez czas, jaki jest niezbędny dla zrealizowania celów, dla których dane zostały zebrane oraz pod warunkiem zachowania aktualności jednej z opisanych powyżej podstaw prawnych, bądź, gdy pojawiła się nowa podstawa, np. przepis prawa lub konieczność realizacji roszczeń w postępowaniu sądowym.
Z kim możesz się skontaktować, aby uzyskać więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez TVN?
Jeśli masz pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w serwisach prowadzonych przez TVN, możesz się skontaktować z przedstawicielem TVN, wykorzystując dane kontaktowe: iod@tvn.pl


Jeśli jesteś naszym zarejestrowanym użytkownikiem, informacje na temat ochrony Twoich danych osobowych znajdują się tutaj: Pełna Klauzula Informacyjna