wpisz szukaną frazę
Szukaj

5 trendów w reklamie telewizyjnej

Dzisiejsze doświadczenia telewizyjne mają coraz mniej wspólnego z tym, co nasi rodzice i dziadkowie oglądali na srebrnym ekranie. Tak samo dzisiejsza telewizja może w niczym nie będzie przypominać tej z następnej dekady. Co nas czeka w niedalekiej przyszłości?

Programy telewizyjne, rozrywka, reklamy – wszystko zmierza ku oddaniu kontroli w ręce odbiorców. Całkowite zwrócenie się w stronę potrzeb konsumentów to tylko jedno z wyzwań, przed którymi stoi nowoczesna telewizja. Od segmentacji kanałów i cen, modeli operacyjnych po monetyzację contentu.

 

Przedstawiamy 5 trendów w reklamie telewizyjnej w 2017 roku. Nie należy ich traktować jako ciekawostki, a raczej jako wyznaczniki trendów, które już są widoczne  w globalnych działaniach marek.

 

  1. Omnichannel storytelling – czasy, w których telewizja była skupiona na jednym ekranie, odchodzą w zapomnienie. Wraz z połączeniem sił kanałów online i offline, telewizyjny storytelling może być równocześnie nadawany na różnych ekranach. Dotychczasowe modele skupiały się na emisji reklam w tradycyjnej telewizji oraz dodatkowo na tabletach i smartfonach, które miały tylko odgrywać rolę wspomagającą zasięg. Rok 2017 ma być rokiem, w którym wszystkie te ekrany sprawnie i płynnie spinają się w jedną kampanię.
      Sieć brytyjskich domów towarowych John Lewis wypuściła na Święta Bożego Narodzenia spot reklamowy, który miał premierę w sieci, a następnie na kanale 4 brytyjskiej telewizji. Historia głównych bohaterów była kontynuowana w mediach społecznościowych – na Facebooku i Instagramie z hasztagiem #ManOnTheMoon, generując prawie 25 milionów wyświetleń na YouTube.
  2. Symultaniczne korzystanie przez widzów z wielu mediów oraz monitoring nastrojów w czasie rzeczywistym – coraz częściej zdarza się, że ludzie korzystają z portali społecznościowych mając również wyłączoną telewizję. Twitter postanowił wykorzystać ten trend i opracował system, który pozwala obserwować kto i jak często komentuje konkretną markę lub daną reklamę w TV. Zleceniodawca reklamy otrzyma informacje, którzy użytkownicy Twittera wykazują zainteresowanie emitowanymi reklamami. Będzie można monitorować statystyki mówiące o tym, które reklamy są najchętniej i najczęściej komentowane oraz jaka jest skuteczność wspomagających konkretny spot tweetów promocyjnych.

  3. Reklama w telewizji najlepszym sposobem na zbudowanie świadomości marki – telewizja ma wciąż największą siłę generowania świadomości marki w bardzo krótkim czasie. A wraz ze wzmocnieniem przekazu w innych mediach, to wciąż najlepszy sposób na zbudowanie marki. Rok 2017 przeniesie ciężar reklamy z wyników sprzedażowych na budowanie świadomości marki i wydłuży czas analizy wyników kampanii.

  4. Wzrost reklam telewizyjnych promujących gry i aplikacje mobilne – fenomen Pokemon Go, a wcześniej Candy Crush czy Clash of Clans, powinien dać do myślenia. W reklamę telewizyjną inwestuje m.in. amerykańska platforma DraftKings – od 2014 r. wyprodukowała aż 30 spotów telewizyjnych. Tendencja wzrostowa dotyczy też reklam z rynku aplikacji e-commerce – dzięki reklamie telewizyjnej Letgo i Indeed poszerzą grupę swoich klientów.



  5. Kreatywność i emocje – główni bohaterowie scenariuszy kampanii – kreatywność ma absolutnie kluczowe znaczenie dla sukcesu reklamy w telewizji, bez względu na to, czy mowa tu o ubezpieczeniu samochodu czy karmie dla psów. Analiza przeprowadzona w 2016 r. przed brytyjski ośrodek badań Thinkbox potwierdza, że reklamy, które mają w sobie ładunek emocjonalny są dwa razy skuteczniejsze niż te jedynie informacyjne.


Share

Podobne artykuły