wpisz szukaną frazę
Szukaj

Potrzeby widza a wybór treści #opiniejuroraeffie cz. 1/2024

W ramach cyklu #opiniejuroraeffie 2024 – projektu współautorstwa Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz TVN Media (Sponsora Strategicznego konkursu i gali Effie Awards Poland) – spytaliśmy Jury Effie o opinię nt. potrzeb widza a wyboru treści na platformie streamingowej.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURY EFFIE AWARDS

 

65% Jury Effie wskazało relaks/rozrywkę jako potrzebę decydującą przy wyborze treści na platformie streamingowej. Drugim najczęściej wskazywanym obszarem było odcięcie się od trudnej rzeczywistości „za oknem” (16% głosów). Według Jury Effie najmniejszą potrzebą przy wyborze treści jest zjawisko FOMO (11% głosów), wspólne przeżywanie emocji (7% głosów) oraz potrzeba inspiracji (zaledwie 1%).

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEGO JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

 

Z pozoru banalne stwierdzenie, że 65% widzów szuka na platformach streamingowych przede wszystkim relaksu i rozrywki, ma dzisiaj szereg ukrytych warstw. Wraz z rozwojem rynku poprzeczka jakościowa dla treści powędrowała bardzo wysoko. Aby zaciekawić rozpuszczonego szerokością oferty widza, musimy postawić na treści unikalne, utrzymujące uwagę, zaskakujące, a najlepiej globalne. Tytuły o międzynarodowej popularności, jak np. „Squid Game” na Netflix, udowadniają że oryginalne i dobrze opowiedziane historie, przełamują tradycyjne bariery językowe. Wspólne przeżywanie emocji, wg wyników badania, nie jest silną stroną streamingu. Kiedy widz, a nie ramówka programu telewizyjnego, sam decyduje o tym, co i kiedy ogląda, zanika plemienne przeżywanie wspólnych emocji, charakterystyczne dla umierającej telewizji z poprzedniej epoki. Platformy streamingowe jednak doskonale wiedzą, że ta potrzeba nadal drzemie pod powierzchnią. Stąd sięganie po transmisje sportów na żywo czy eksperymentowanie cyklami emisji seriali i filmów o silnym potencjale gromadzenia społeczności i wywoływania dyskusji. Komu uda się przywrócić nasze plemienne zwyczaje przed ekranami, może wygrać kolejną bitwę w wojnach streamerów.

 

Share

Podobne artykuły