2017 był bardzo intensywnym rokiem dla serialowych rebootów i spin-offów. Trend powrotów utrzymuje się również w tym roku. Okazuje się, że to część szerszej strategii. Do kogo mają więc docierać filmy i programy, które znamy z przeszłości?
W ostatnim czasie bardzo regularnie ukazują się zapowiedzi kolejnych kontynuacji produkcji. Wiele telewizyjnych klasyków już powróciło na antenę, często w odnowionym wydaniu. Na ekranach amerykańskich widzów pojawił się ponownie rodzinny sitcom Roseanne kanału ABC, który po raz pierwszy emitowany był dokładnie 30 lat temu, a stacja NBC przywróciła serial Will & Grace, sitcom bijący rekordy popularności w latach 90. Z kolei w Polsce po 7 latach wznowiony został słynny teleturniej Milionerzy.
A skąd pomysł na ponowną emisję tych produkcji? Okazuje się, że w Stanach Zjednoczonych jest to niezawodna recepta na przyciągnięcie widowni spoza segmentu 18-49, a zwłaszcza widzów 50+. Jak to działa? Dzięki serialom, które wracają po latach odbiorcy 50+ mogą doświadczyć przemijania czasu wraz z ulubionymi postaciami i wracają do nich z sentymentem. Ta grupa jest dla amerykańskich stacji i reklamodawców szczególnie cenna, jako że odpowiada ona za 51% wszystkich wydatków konsumentów, co wynosi około 3,2 biliona dolarów rocznie.
Wiele z zapowiedzianych serialowych powrotów jest wciąż w fazie produkcji i czeka na swoją premierę. Efekty strategii komunikacji z widownią 50+ będziemy więc obserwować na przestrzeni najbliższych lat.
Źródło:
www.adweek.com/tv-video/hollywood-is-embracing-the-50-plus-crowd-and-marketers-need-to-take-note/ , 21.03.2018
Data publikacji: 09.04.2018 r.