Na rynku płatnej telewizji walka o konsumenta w 2018 roku będzie zacięta. A jaką postać przybierze? Między innymi inwestycji w oryginalny kontent.
Oryginalne produkcje płatnej telewizji i platform SVOD stały się jednymi z najbardziej cenionych przez widzów propozycji. Serialowy thriller grupy Sky (firma telekomunikacyjna i główny dostawca płatnej telewizji w Wielkiej Brytanii) przyciągał co tydzień widownię na poziomie 1,7 miliona, natomiast całe 9 odcinków drugiej serii Stranger Things produkcji Netflix obejrzało w ciągu jednego dnia od udostępnienia ponad 360 tysięcy osób.
W odpowiedzi na ten trend platformy Pay TV z roku na rok wydają coraz większą część swoich budżetów na treści wideo. W 2016 na jednego subskrybenta Sky przypadało 350 dolarów przeznaczonych wyłącznie na kontent. W przypadku serwisów Netflix i Amazon było to odpowiednio 150 i 50 dolarów na jednego użytkownika. Liczby te jednak ciągle wzrastają.
Dyrektor zarządzający treściami wideo w firmie Sky, Gary Davey, przyznaje, że nigdy wcześniej nie było takiej rywalizacji w świecie telewizyjnego kontentu. Dlatego też Amazon obecnie wydaje około 140% swojego przychodu z wideo na oryginalne treści, a Netflix planuje w tym roku przeznaczyć na nie nawet 8 miliardów dolarów.
Grupa Sky podjęła z kolei decyzję o zwiększeniu inwestycji w przedsiębiorstwa produkcyjne (współpraca z pięcioma włoskimi firmami realizującymi produkcje) i kontent regionalny (wyższe wydatki na lokalną produkcję w Niemczech). Na treści oryginalne firma Sky w 2018 przygotowała budżet o 25% większy niż w ubiegłym roku.
Ponadto, w 2017 Sky wyprodukowało 1000 godzin całkiem nowego kontentu, co złożyło się na 100 produkcji. Spora część z nich to seriale i programy, które wróciły na antenę z kolejnym już sezonem. Świadczy to o przywiązaniu widzów, a także wartości, jaką niesie za sobą oryginalna treść.
Źródła:
Raport “How Pay TV can triumph in the Post-OTT era”, Videonet i Nagra, 14.11.2017
www.ampereanalysis.com/blog/863e5dc0-f585-4713-af90-ff12be15fbe0, 26.01.2017
www.techcrunch.com/2017/11/03/over-15-million-watched-the-stranger-things-2- premiere-by-its-third-day-on-netflix/, 3.11.2017
www.skymedia.co.uk/news/sky-original-production-tin-star-draws-1-7-million-viewers/, 18.12.2017
Data publikacji: 02.02.2018 r.