wpisz szukaną frazę
Szukaj

Pożądane kompetencje marketera #opiniejuroraeffie cz. 7/2022

W ramach aktywności związanych z konkursem Effie Awards Poland, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, powołało cykl #opiniejuroraeffie.

Celem cyklu jest podzielenie się z przedstawicielami rynku mediowego w Polsce wiedzą i opiniami członków jury Effie Awards na temat głównych zagadnień związanych z efektywnością współczesnej komunikacji marketingowej.

Przedstawiamy siódmą część tegorocznej edycji cyklu, skupiającą się na kompetencjach marketera, które w dzisiejszych czasach są szczególnie pożądane z perspektywy budowania efektywności komunikacji marki. Publikacja prezentuje wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards i zawiera komentarz przewodniczącego jednej z grup jurorskich Piotra Chęcielewskiego, Dyrektor Marketingu Beverages, Hortex/Jurajska.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS

 

Blisko połowa (45%) jurorów Effie Awards uważa, że ciekawość insightu konsumenckiego to szczególnie pożądana kompetencja marketera, z perspektywy budowania efektywności komunikacji marki. Na drugim miejscu znalazły się kompetencje analityczne, jako wybór 20% jurorów.

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEGO JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

 

Jestem przekonany, że w pracy marketera pod jednym względem nic się nie zmienia od lat – za główną kompetencję niezmiennie uznaję ciekawość insightu konsumenckiego. Cokolwiek firma sprzedaje, w jakiejkolwiek branży działa, bez względu na ilość danych o klientach czy konsumentach dostępnych w firmie czy w branży – marketing jest odpowiedzialny za odkrycie prawd, które następnie można z zyskiem wykorzystać. Każdy dobry insight ma potencjał do zbudowania przewagi konkurencyjnej.

Od zawsze wiadome jest, że dobry marketer to poszukiwacz skarbów. Pozostaje w ciągłym ruchu, poszukując prawd o konsumencie, wsłuchując się w jego opinie. Szuka i to, co znajdzie, poddaje analizie. Dlatego kolejna cecha na mojej liście to właśnie analiza. W swojej pracy nie opieramy się na szczęściu czy intuicji. Mamy zbyt mało zasobów, żeby je marnować na zgadywanie. Analizujemy wszystko, co pozwoli się zanalizować, budujemy hipotezy, żeby następnie je weryfikować. Analizujemy liczby, zjawiska, trendy.

I tu pojawia się umiejętność poruszania się w trendach. Trendy konsumenckie są jak wartka woda płynąca przez koryta rzek, w których ukrywa się skarb w postaci insightu. Trzeba wiedzieć, na dnie której rzeki go szukać.

 

Share

Podobne artykuły