wpisz szukaną frazę
Szukaj

Ranking najefektywniejszych reklam na rynku UK w 2017 r.

Na bazie najbardziej wyczerpującej i obszernej toczącej się analizy rynku Wielkiej Brytanii, Nielsen opublikował zestawienie reklam, które okazały się najefektywniejsze. Jakie wskaźniki brano pod uwagę?

Konstruując ranking zmierzono „Net Impact Potential”, na który składała się zapamiętywalność fabuły reklamy i zdolność przyporządkowania jej do danej marki w ciągu 24 godzin od obejrzenia. Nielsen wziął pod uwagę wyniki ponad miliona ankiet i ocenił 3600 spotów.

tabelka0_1tabelka1_1tabelka2_1tabelka3_1tabelka4_1tabelka5_1tabelka6_1tabelka7_1rowan_1tabelka9_1tabelka10_1

 

Na szczycie rankingu z rezultatem 67% znalazła się reklama leku Gaviscon. Najbardziej efektywny w ubiegłym roku spot został stworzony przez agencję reklamową Havas w 2016 roku. Bracia bliźniacy obaj cierpią na zgagę, lecz każdy z nich odczuwa ją w inny sposób. Z pomocą przychodzi Gaviscon działający podwójnie. Walkę z bólem demonstruje maskotka firmy – animowany strażak. Marka znalazła się na pierwszym miejscu już drugi rok z rzędu.

 

Drugie i trzecie miejsce w zestawieniu zajęły reklamy z wynikiem 62%. Pierwszy z nich to spot M&Ms (firma obecna w top 5 drugi rok pod rząd) „Eating in bed” stworzony przez agencję BBDO w 2015. Drugi to 10-sekundowa reklama KFC autorstwa Bartle Bogle Hegarty, w której kawałki kurczaka spadają z nieba.

 

W pierwszej dziesiątce rankingu znajdziemy również dwie produkcje Amazon, reklamę Snickersa i Skittles.

 

Marketing effectiveness consultant Nielsena Samuel Davis podkreśla, że zadaniem reklam jest szerzenie świadomości. Dlatego najbardziej sprawdzają się te, których treść zapamiętują widzowie i które potrafią połączyć z reklamowaną marką. Spot KFC nie wyróżnia się humorem ani ciepłym nastrojem, ale zostaje w głowie – i to jest najważniejsze.

 

“Legacy campaigns”, czyli kampanie opierające się na sprawdzonych elementach także okazały się efektywne, dzięki znajomym motywom i postaciom. Najlepsze rezultaty przynoszą więc produkcje w obrębie jednej charakterystycznej stylistyki.

 

Data publikacji: 19.01.2018 r.

Share

Podobne artykuły

Klauzula informacyjna

Użytkowniku,
chcemy przekazać Ci informację o zmianie polityki prywatności w serwisach, których operatorem jest TVN S.A., wynikającej z dostosowania TVN S.A. do przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. Ważne jest dla nas, abyś wiedział, co dzieje się z Twoimi danymi i jak możesz nimi zarządzać. Dlatego prosimyCię o przeczytanie poniższej wiadomości. Pełna informacja dotycząca prywatności Użytkownika znajduje się tutaj
Zespół TVN S.A.

Jakich Twoich danych dotyczy przetwarzanie i kto jest ich administratorem?
Gdy korzystasz z naszych serwisów, bez zakładania konta, danymi osobowymi, które przetwarzamy mogą być, np. adres IP Twojego urządzenia, dane pozyskiwane na podstawie plików cookies lub podobnych mechanizmów zapisywania informacji w urządzeniach Użytkowników, o ile pozwolą one na zidentyfikowanie Ciebie. Podczas zakładania konta w naszym serwisie podawane są dodatkowe informacje, które pozwalają na identyfikację Użytkownika i korzystanie z naszych usług, np. adres poczty elektronicznej. Więcej informacji na temat zakresu danych osobowych oraz cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, które Twoje dane osobowe będą przetwarzane oraz w jakim celu, i jakim sposobem, jest TVN S.A. (dalej „TVN”) z siedzibą i adresem w Warszawie przy ul. Wiertniczej 166.

Jaki jest cel i podstawa przetwarzania Twoich danych osobowych przez TVN?
TVN przetwarza Twoje dane osobowe, aby umożliwić korzystanie z serwisów prowadzonych przez TVN, dopasowywać wyświetlane treści i reklamy do Twoich zainteresowań, prowadzić pomiary jakości i skuteczności, ulepszać treści oraz usługi, informować Cię o treściach i usługach TVN i naszych Partnerów („Partnerzy), których lista znajduje się tutaj, udostępniać w serwisach przestrzeń reklamową, prowadzić działania marketingu bezpośredniego, zapewnia bezpieczeństwo przetwarzania informacji, zarządza systemami teleinformatycznymi oraz ochroną lub dochodzeniem roszczeń [dowiedz się więcej]

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes TVN, lub spółek z grupy kapitałowej TVN [dowiedz się więcej]. Obejmuje on ulepszanie usług, zapewnienie ich najlepszej jakości oraz informowanie o nich Użytkowników. Wyświetlanie w serwisach reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań, dzięki zautomatyzowanemu porównaniu Twoich zainteresowań i preferencji z modelowymi zainteresowaniami i preferencjami użytkowników internetu (profilowanie), umożliwia natomiast pokrycie kosztów usług dostarczanych nieodpłatnie [dowiedz się więcej]. W niektórych naszych serwisach podstawą przetwarzania danych osobowych może być zgoda, o czym zawsze zostaniesz poinformowany.
Partnerzy, jako odrębni od TVN, administratorzy danych osobowych, przetwarzają Twoje dane osobowe na podstawie ich prawnie uzasadnionego interesu lub zgody. Możesz zarządzać swoją zgodą, w tym ją cofnąć [dowiedz się więcej].
Korzystanie z naszych serwisów po założeniu konta, objęte jest natomiast podstawą prawną wynikającą z zawartej w ten sposób z Tobą umowy, której treść stanowi regulamin świadczenia usługi akceptowany przez Ciebie podczas zakładania konta.
Podanie danych jest dobrowolne.

Jakie masz uprawnienia wobec TVN w zakresie przetwarzanych danych?

Możesz żądać od TVN: dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, przenoszenia, a w niektórych przypadkach do ograniczenia przetwarzania oraz niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, a także masz prawo wyrazić sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, np. wtedy, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. [dowiedz się więcej]
Masz prawo wnieść skargę dotyczącą przetwarzania Twoich danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Komu TVN udostępnia Twoje dane osobowe?

TVN, co do zasady nie udostępnia osobom trzecim Twoich danych osobowych, za wyjątkiem sytuacji, w których TVN posiada ku temu podstawę prawną, w tym na żądanie podmiotów uprawnionych, lub kiedy jest to niezbędne do wykonania usług oferowanych przez TVN, np. przedsiębiorcom zapewniającym hosting naszych serwisów.

Jak długo TVN przechowuje Twoje dane osobowe?

TVN przechowuje dane osobowe Użytkowników jedynie przez czas, jaki jest niezbędny dla zrealizowania celów, dla których dane zostały zebrane oraz pod warunkiem zachowania aktualności jednej z opisanych powyżej podstaw prawnych, bądź, gdy pojawiła się nowa podstawa, np. przepis prawa lub konieczność realizacji roszczeń w postępowaniu sądowym.
Z kim możesz się skontaktować, aby uzyskać więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez TVN?
Jeśli masz pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w serwisach prowadzonych przez TVN, możesz się skontaktować z przedstawicielem TVN, wykorzystując dane kontaktowe: iod@tvn.pl


Jeśli jesteś naszym zarejestrowanym użytkownikiem, informacje na temat ochrony Twoich danych osobowych znajdują się tutaj: Pełna Klauzula Informacyjna