Jaki był 2017 rok w Stanach Zjednoczonych? Wbrew przewidywaniom wielu, telewizja nie straciła na znaczeniu. Przeciwnie, dzięki rozwojowi technologii (zwłaszcza targetowanie i pomiary), optymalizacja kampanii jest dużo prostsza, a w efekcie telewizja stała się jeszcze wydajniejszym kanałem marketingowym. A co czeka reklamę telewizyjną w 2018? Na pytanie odpowiada dyrektor ds. technologii firmy TV Squared, Kevin O’Reilly.
W 2017 roku w USA dorosła osoba oglądała telewizję średnio 4 godziny dziennie, co stanowiło większość czasu przeznaczanego na konsumpcję wideo. Liczba reklamodawców wciąż rośnie, w tym tytani e-commerce i giganci technologiczni. Prognozuje się, że wydatki na reklamę w TV w 2018 wzrosną.
Podczas gdy problemem, z którym Internet borykał się w ubiegłym roku, była przejrzystość i bezpieczeństwo kontentu (brand safety), przy którym umieszczane były reklamy, wielu reklamodawców wróciło do zaufanych formatów, w tym telewizji. Dzięki pełnej kontroli nad kontekstem, telewizja okazuje się niezmiennie pewnym medium – to przyniesie jej inwestycje również w 2018.
Na bazie doświadczeń z 2017 roku można założyć dalszą obecność krótkich form reklamowych, w tym 6-sekundowych spotów na antenie TV. Założeniem tego jest łatwiejsze przeniesienie komunikacji z Internetu do telewizji.
Dzięki narzędziom pozwalającym na uzyskiwanie danych o odbiorcach emitowanej reklamy w czasie rzeczywistym, telewizja zapewni nie tylko zasięg, ale też możliwość dialogu z widzami (zwłaszcza tymi korzystającymi jednocześnie z drugiego ekranu). Bieżące informacje o ich nawykach i insighty dotyczące zaangażowania pozwolą lepiej dopasować kampanie TV.
Oprócz częstotliwości oglądania i zasięgu, spoty z silnym call-to-action (zakupów online, rejestracji czy subskrypcji) pozwolą zmierzyć bezpośredni wpływ kampanii telewizyjnych na wielkość sprzedaży.
Rozwijająca się sztuczna inteligencja umożliwi planowanie reklam w ciągu zaledwie kilku minut, gwarantując lepsze targetowanie i efektywność kampanii. Reklamodawcy będą w stanie zoptymalizować ich wydajność, mierząc krótko i długoterminowe oddziaływanie telewizji. Ponadto, AI pozwoli na dopasowanie możliwości telewizji do swojego media miksu.
Czy powyższe prognozy się sprawdzą? To pokaże rok 2018.
Źródło: https://www.huffingtonpost.com/entry/tv-advertisings-evolution-in-2018_us_5a4e6080e4b0df0de8b07008
Data publikacji: 12.01.2018 r.