Recepta na skuteczny przekaz wideo - tv♥ by tvn media
wpisz szukaną frazę
Szukaj

Recepta na skuteczny przekaz wideo

Co sprawi, że komunikacja w skuteczny sposób dotrze do odbiorców?

Discovery Communications zleciło agencji badawczej IPSOS badanie percepcji widzów, w którym porównywano zaangażowanie widzów w treści wideo w telewizji i w mediach społecznościowych.

 

Najważniejsze wnioski z raportu:

 

1.   Różne media mają różne możliwości  budowania zaangażowania u odbiorców. Wynika to głównie ze sposobu konsumpcji treści.  W naturalny sposób widzowie telewizyjni zazwyczaj oglądają kontent intencjonalnie, zaś użytkownicy mediów społecznościowych często są zaskakiwani, przez co oglądają kontent w sposób przypadkowy.

 

2.   45% badanych planuje oglądanie treści w telewizji, a jedynie 7% z nich planuje oglądanie treści wideo w mediach społecznościowych. Niższy poziom intencji w mediach społecznościowych wynika z tego, w jaki sposób odkrywane są treści – mniej przez świadome działanie, a bardziej przez przypadek (najczęściej z powodu znudzenia).

 

3.   Widzowie są bardziej podekscytowani w oczekiwaniu na kontent telewizyjny.

infografika_1030_4 copy 3

 

4.   Widzowie TV są bardziej zaangażowani w treść (68% angażuje się w oglądany kontent w porównaniu do 61% w mediach społecznościowych). Odbiorcy w mediach społecznościowych twierdzili, że byli mniej uważni.

 

5.   Oglądanie telewizji relaksuje bardziej. 60% widzów TV twierdziło, że oglądanie treści telewizyjnych ich odpręża w porównaniu z mniej niż 40% badanych w social mediach. Często celem oglądania treści na platformach społecznościowych jest pokonanie nudy, ale zakłócenia w odbiorze wideo mogą powodować dodatkowy stres.

 

6.   Telewizja jest wszędzie i  łączy najlepsze z obu światów. Zapewnia wyższe oglądalności za pomocą elastyczności połączenia i dostępu do innych platform mediowych. Badanie wykazało, że 26% widzów ma dostęp do treści telewizyjnych poza domem – z czego 1 na 10 ogląda kontent TV nawet podczas przerwy na obiad. Widz ma dostęp do treści telewizyjnych na wielu platformach – od smartphone’a, telewizora i laptopa przez transmisję strumieniową czy odtwarzacze multimedialne.

 

 

Data publikacji: 06.11.2017 r.

Share

Podobne artykuły