Pomimo głosów o trendzie spadkowym wartości rynku reklamowego TV w Niemczech, kanał RTL zgodnie ze strategią ‘total video’ wciąż inwestuje w telewizję i oryginalne treści wideo. Dzięki takiej taktyce ich przychody wzrastają.
Największa telewizyjna stacja komercyjna w Niemczech, RTL, opublikowała przychody firmy z 2017 roku. Zyski wzrosły w porównaniu z poprzednim rokiem o 2,2% i sięgnęły 6,373 miliona euro. Digital, produkcja kontentu wideo i dystrybucja treści to niektóre ze źródeł przychodu RTL. Jednak to reklama telewizyjna generuje wciąż najwyższy zysk (stanowi prawie 50% całości).
Strategia stacji nazywana jest ‘total video’, jako że skupia się na wideo z każdej możliwej strony: oryginalne treści tworzone są poprzez własne przedsiębiorstwo produkcyjne FremantleMedia, platformy VOD nadawcy umożliwiają ich szeroką dystrybucję, duży nacisk kładziony jest również na reklamy emitowane na kanale.
Plany na przyszłość stacji obejmują rozszerzenie serwisów na żądanie o kraje z wysoką oglądalnością kanału (między innymi Belgia, Węgry i Chorwacja). W 2018 roku przewiduje się stały wzrost przychodów grupy o 2,5-5%.
Źródło:
www.videoadnews.com/2018/03/07/rtls-total-video-strategy-pays-off-as-digital-revenue-grows-by-23-percent/, 07.03.2018
Data publikacji: 09.04.2018 r.