wpisz szukaną frazę
Szukaj

Telewizja wciąż dominuje w globalnych inwestycjach reklamowych

Pomimo rozwoju mediów cyfrowych, wysokobudżetowe kampanie reklamowe w dalszym ciągu skupiają się na telewizji.

Londyńska firma WARC (World Advertising Research Center) zajmująca się badaniami reklamy na świecie postanowiła przyjrzeć się ponad 600 case studies. Z powstałego raportu wynika, że udane wysokobudżetowe kampanie (powyżej 10 milionów dolarów) przeznaczają 66% swoich wydatków mediowych na telewizję.

Kampanie o niższym budżecie, do 500 tysięcy dolarów, lokują w telewizji 8% swoich środków. Natomiast te pomiędzy 500 tysięcy a 10 milionów – od 25% do 60%. Okazuje się również, że procentowo mniej pieniędzy przeznaczanych jest na media cyfrowe w tych kampaniach reklamowych, które kosztują więcej.

Według firmy WARC telewizja przyciąga 35% światowego budżetu na reklamy z 12 kluczowych rynków, co daje w sumie 141,8 miliarda dolarów. Australia, Brazylia, Kanada, Chiny, Francja, Niemcy, Indie, Włochy, Japonia, Rosja, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone – właśnie te kraje stanowią około dwie trzecie globalnego rynku reklamy.

infografika_1116_1 copy 4(2)(1)

 

Mimo że będąc na poziomie 40,5% w 2010 roku, udział telewizji wśród wszystkich mediów jest obecnie niższy niż zawsze, faktycznie spadł tylko o 0,9 punktu procentowego w ciągu ostatniej dekady – twierdzi grupa WARC. W 2018 agencje mediowe spodziewają się zwiększonych wydatków na reklamę TV w skali światowej. Koszt CPM dla 30-sekundowego spotu ma wzrosnąć średnio o 5%.

 

 

 

Źródło: https://www.mediapost.com/publications/article/309868/tv-still-dominates-global-marketers-ad-spend.html

 

 

Data publikacji: 24.11.2017 r.

Share

Podobne artykuły