wpisz szukaną frazę
Szukaj

Rynki reklamowe świata 2017: Wielka Brytania

Według szacowań serwisu WARC wartość brytyjskiego rynku reklamowego wzrosła w 2017 w stosunku do poprzedniego roku o 3,4% do 22,1 miliarda funtów. Reklama telewizyjna stanowi 23,4% tej kwoty. Kto stoi za inwestycjami w telewizję i jakie są przewidywania na 2018 rok?

Przychody z reklamy w telewizji w Wielkiej Brytanii w 2017 roku wyniosły 5,11 miliarda funtów. Wchodzą w to wpływy ze sponsoringu, product placement, spotów w telewizji linearnej, serwisów VOD nadawców,  telewizji interaktywnej i addressable. A kto stoi za inwestycjami w telewizję? Z raportu „A year in TV 2017-18” opublikowanego 4 kwietnia 2018 roku przez Thinkbox okazuje się, że największą grupą inwestorów są obecnie przedsiębiorstwa działające w Internecie.

Marki online w 2017 roku przeznaczyły na promocję w telewizji 682 miliony funtów. Firmy działające w Internecie współpracują z telewizją, aby zbudować pozytywny wizerunek marki i zdobyć zaufanie konsumentów. Ważnymi grupami inwestującymi w reklamę TV są również firmy produkujące produkty spożywcze oraz kosmetyki.

W ubiegłym roku na reklamę telewizyjną zdecydowało się po raz pierwszy lub wróciło do niej po przynajmniej 5 latach 785 marek. Wśród nich znalazła się aplikacja Uber i wypożyczalnia samochodów Sixt.

The Advertising Association oraz Serwis WARC szacują, że w 2018 roku wartość rynku reklamowego w Wielkiej Brytanii wzrośnie o kolejne 2,8% i osiągnie poziom 22,7 miliarda funtów. Przychody z reklam telewizyjnych wzrosną z kolei o 1,5%.

 

 

 

 

Źródło:

Raport „A year in TV 2017-18”, Thinkbox, 04.04.2018

Data publikacji: 20.04.2018 r.

Share

Podobne artykuły