Grupa ESP zajmująca się sponsoringiem w reklamie przeprowadziła coroczne badanie rynku, aby określić, jak wzrasta popularność tej metody komunikacji z konsumentem w poszczególnych regionach świata. Czy reklamodawcy w końcu doceniają korzyści płynące ze sponsoringu?
Pomimo obaw korporacji na tle ekonomicznym i geopolitycznym, inwestycje w reklamy, marketing i sponsoring są coraz wyższe. W tym roku, przewidywany wzrost samego sponsoringu ma osiągnąć poziom 4,5% w Ameryce Północnej (24,2 miliarda dolarów) oraz 4,9% na świecie (65,8 miliarda dolarów).
Inwestycje w pozostałe narzędzia komunikacji z konsumentem również osiągają coraz wyższe budżety. Sponsoring jest jednak obecnie najszybciej rosnącą kategorią promocji zarówno w Ameryce Północnej, jak i na świecie. W 2018 przewiduje się wzrost sponsoringu o ponad 4%.
W badaniu wzięto również pod uwagę wydatki na sponsoring z podziałem na kategorie. Co ciekawe, w danych liczbowych widać prawidłowość – im większy segment, tym większy wzrost inwestycji w sponsoring. Obecnie największą kategorią, która korzysta ze sponsoringu jako formy promocji jest sport, stanowiący 70% rynku w Ameryce Północnej.
Najszybciej rosnącym rynkiem sponsoringu na świecie jest Azja – w zeszłym roku wydatki na sponsoring zwiększyły się o 5,8%, a w tym roku przewidywany wzrost to 5,7%. Drugie miejsce w tej kategorii zajmuje Europa.
Źródło:
www.sponsorship.com/Report/2018/01/08/Signs-Point-To-Healthy-Sponsorship-Spending-In-201.aspx, 08.01.2018
Data publikacji: 03.08.2018 r.