Na zlecenie Channel 4 firma badawcza Differentology przeprowadziła w 2017 roku najbardziej obszerne badanie dotyczące efektywności sponsoringu. Wynika z niego, że 89% konsumentów postrzega marki sponsorujące programy telewizyjne jako bardziej godne zaufania.
W badaniu wzięto pod uwagę 107 case studies współpracy firm z programami kanału Channel 4. Przeprowadzono także wywiady z 88 tysiącami widzów w ciągu 5 lat.
Jak zadbać o to, aby sponsoring TV był efektywny? Dyrektor działu badań Thinkbox, Nicole Greenfield-Smith, dzieli się obserwacjami:
Sponsoring wpływa na wzrost świadomości konsumentów, większą wyrozumiałość i cieplejszy odbiór marki. Efekty działań sponsoringowych wymagają więcej czasu. Pozytywny wizerunek firmy kreuje się bowiem długoterminowo.
Źródła:
www.warc.com/NewsAndOpinion/news/TV_sponsorship_is_for_the_long_term/5d79761a-d133-4139-b431-6bd41a996ea9, 22.01.2018
www.campaignlive.co.uk/article/brand-sponsorship-viewed-trustworthy-forms-tv-advertising/1448186, 24.10.2017
Data publikacji: 16.02.2018 r.