Komunikacja przy wydarzeniach sportowych niesie ze sobą szerokie możliwości niestandardowych działań. Po takie rozwiązanie sięgnęła marka Rexona na rynku australijskim.
Po czterech latach przerwy od reklam sportowych, Rexona chciała ponownie dotrzeć do swojej męskiej grupy docelowej i potwierdzić motto: „To cię nie zawiedzie”. Rexona potrzebowała odświeżyć swój reklamowy komunikat i przypomnieć męskiej części widowni programów sportowych o skuteczności Rexony.
Wgląd w historię firmy wykazał, że związek Rexony ze sportem dotyczy osiągnięć elity sportowców. Wywnioskowano, że to „presja” w sporcie powinna stać się punktem wyjścia nowej kampanii. Rexona pokazała, jak sportowcy potrafią działać pod presją. Kampania miała na celu wykorzystanie ogromnej pasji do oglądania i uprawiania sportu, aby wywołać emocjonalną reakcję, podkreślając, że w chwilach presji produkty Rexony nie zawiodą.
Do kampanii zaangażowano dziesięciu sportowców, w tym takie sławy sportu jak: Johnathan Thurston, Patrick Dangerfield i Scott McLaughlin. Wyprodukowano osiemnaście 60-sekundowych spotów i trzy 30-sekundowe prezentujące każdego sportowca, jego treningi, przygotowania i towarzyszącą mu presję na osiąganie jak najlepszych wyników sportowych.
Kampania wystartowała w momencie, gdy kalendarz sportowy w Australii osiągał ekscytujący szczyt. Sport w Australii jest bardzo ważnym elementem życia codziennego, widzowie więc w napięciu oczekiwali na kolejne rozgrywki, a prywatne rozmowy dotyczyły głównie szans na zwycięstwo. Reklamy umieszczono w transmisjach na żywo w kanałach FOX SPORTS i ich internetowych odpowiednikach przed meczami NRL i AFL oraz wyścigami Supercar, w których brali udział wybrani sportowcy.
FOX SPORTS był w stanie umieścić reklamy Rexony w precyzyjnych momentach w trakcie transmisji sportowej LIVE, w których sportowcy znajdowali się pod presją, a napięcie sięgało zenitu. Dzięki temu budowano więź marki z widzami w czasie rzeczywistym. Po zakończeniu rozgrywek najbardziej emocjonujące momenty były powtarzane w specjalnym bloku Pressure Moments sponsorowanym przez Rexonę. Ogromny zasięg generowało również umieszczenie marki w rozmowach komentatorów sportowych w trakcie relacji na żywo.
Źródło:
www.thinktv.com.au/case-studies/rexona-helping-thrive-pressure/
Data publikacji: 02.08.2019 r.