Sport w kampanii Rexony – case study - tv♥ by tvn media
wpisz szukaną frazę
Szukaj

Sport w kampanii Rexony – case study

Komunikacja przy wydarzeniach sportowych niesie ze sobą szerokie możliwości niestandardowych działań. Po takie rozwiązanie sięgnęła marka Rexona na rynku australijskim.

__wyzwanie(1)Po czterech latach przerwy od reklam sportowych, Rexona chciała ponownie dotrzeć do swojej męskiej grupy docelowej i potwierdzić motto: „To cię nie zawiedzie”. Rexona potrzebowała odświeżyć swój reklamowy komunikat i przypomnieć męskiej części widowni programów sportowych o skuteczności Rexony.

__insight

Wgląd w historię firmy wykazał, że związek Rexony ze sportem dotyczy osiągnięć elity sportowców. Wywnioskowano, że to „presja” w sporcie powinna stać się punktem wyjścia nowej kampanii. Rexona pokazała, jak sportowcy potrafią działać pod presją. Kampania miała na celu wykorzystanie ogromnej pasji do oglądania i uprawiania sportu, aby wywołać emocjonalną reakcję, podkreślając, że w chwilach presji produkty Rexony nie zawiodą.

__rozwiązanieDo kampanii zaangażowano dziesięciu sportowców, w tym takie sławy sportu jak: Johnathan Thurston, Patrick Dangerfield i Scott McLaughlin. Wyprodukowano osiemnaście 60-sekundowych spotów i trzy 30-sekundowe prezentujące każdego sportowca, jego treningi, przygotowania i towarzyszącą mu presję na osiąganie jak najlepszych wyników sportowych.

Kampania wystartowała w momencie, gdy kalendarz sportowy w Australii osiągał ekscytujący szczyt. Sport w Australii jest bardzo ważnym elementem życia codziennego, widzowie więc w napięciu oczekiwali na kolejne rozgrywki, a prywatne rozmowy dotyczyły głównie szans na zwycięstwo. Reklamy umieszczono w transmisjach na żywo w kanałach FOX SPORTS i ich internetowych odpowiednikach przed meczami NRL i AFL oraz wyścigami Supercar, w których brali udział wybrani sportowcy.

 

FOX SPORTS był w stanie umieścić reklamy Rexony w precyzyjnych momentach w trakcie transmisji sportowej LIVE, w których sportowcy znajdowali się pod presją, a napięcie sięgało zenitu. Dzięki temu budowano więź marki z widzami w czasie rzeczywistym. Po zakończeniu rozgrywek najbardziej emocjonujące momenty były powtarzane w specjalnym bloku Pressure Moments sponsorowanym przez Rexonę. Ogromny zasięg generowało również umieszczenie marki w rozmowach komentatorów sportowych w trakcie relacji na żywo.

__efekty mediowe

__efekty biznesowe

 

 

Źródło:

www.thinktv.com.au/case-studies/rexona-helping-thrive-pressure/

Data publikacji: 02.08.2019 r.

Share

Podobne artykuły