W ostatnich latach telewizja zaczęła migrować do Internetu. Konsumpcja telewizji przez ten kanał dotarcia widoczna jest w przypadku wszystkich pokoleń.
Według danych z rynku USA, pomimo różnicy w ilości treści konsumowanych przez poszczególne pokolenia, łączy je tendencja wzrostowa. W sumie w 2017 roku badani streamowali telewizję o 10% częściej niż rok wcześniej i prawie 50% z nich robiła to przynajmniej raz w tygodniu.
Ponadto, dzięki wysokiej jakości treści coraz chętniej wybierane są płatne treści. 45% respondentów (w 2016 roku ten odsetek wynosił 35%) woli korzystać z płatnych serwisów wideo niż z darmowych platform – taką opcję wskazało 30% (i 40% w 2016 roku.)
Wśród wszystkich generacji najczęściej telewizyjne treści konsumują na smartfonie młodsze pokolenia – Pokolenie Z i Millenialsi, jednak jest to wciąż odsetek na poziomie niższym niż 20%. Znacznie większą popularnością odznaczają się pozostałe urządzenia: komputery, tablety i tradycyjnie – telewizor.
Źródło:
„Digital media trends survey”, Deloitte, 2018
Data publikacji: 13.07.2018 r.