W ofercie internetowych platform wideo na żądanie można znaleźć produkcje zróżnicowane ze względu na treść, ale również pochodzące z wielu źródeł. Część z nich to seriale telewizyjne, inne są produkcjami oryginalnymi serwisów, a jeszcze inne to połączenie tych dwóch: programy z TV pozyskane i obecnie produkowane przez platformy SVOD. A które z nich cieszą się największą popularnością wśród widzów?
Z raportu „The Real Summer Gateway: Escaping With Premium Video Content” opublikowanego przez Video Advertising Bureau w 2018 roku wynika, że widzowie konsumujący treści wideo online za pomocą serwisów SVOD preferują produkcje telewizyjne. Badanie zostało przeprowadzone we wrześniu 2017 przez grupę badawczą Kagan za pomocą ankiety internetowej i dotyczyło jednych z najbardziej popularnych platform streamingowych: Netflix, Hulu oraz Amazon Prime Video.
Okazuje się, że atrakcyjne dla widzów są zarówno starsze sezony seriali z telewizji, jak i te najnowsze, aktualnie emitowane (jak np. w przypadku serwisu Hulu).
Co więcej, z badania wynika również, że w przypadku trzech serwisów SVOD wziętych pod uwagę, łącznie ich subskrybenci czerpią najwięcej przyjemności z oglądania treści stworzonych i pierwotnie produkowanych przez telewizję, a obecnie przejętych przez te platformy.
Źródło: Raport „The Real Summer Gateway: Escaping With Premium Video Content”, VAB, 2018
Data publikacji: 11.05.2018 r.