wpisz szukaną frazę
Szukaj

Subskrybenci serwisów VOD bardziej otwarci na reklamy

#ChallengingTime

Konsumenci, którzy korzystają z usług subskrypcji wideo na żądanie (SVOD), są bardziej tolerancyjni wobec reklam, wynika z badań firmy Deloitte „Digital media trends survey”. Wyniki sugerują, że wraz z rosnącą popularnością usług VOD, akceptowalny poziom reklam będzie rosnąć.

Badanie podzielone na dwa etapy: faza Pre-COVID-19 i faza COVID-19 miało na celu zrozumienie, w jaki sposób pandemia COVID-19 zmieniła nawyki konsumpcji mediów wśród widzów amerykańskich. W badaniu Deloitte 65% respondentów stwierdziło, że nie ma nic przeciwko oglądaniu reklam w celu wyeliminowania lub obniżenia kosztów abonamentu, oraz że mając wybór, preferują opcje wspierane reklamami przy oglądaniu strumieniowych usług wideo.
Preferencje w wyborze nowej usługi streamingowej

Oczekiwania konsumentów, co do akceptowalnej zawartości reklam w ciągu godziny oglądanych treści wideo, przedstawione zostały we wcześniejszej, 13 edycji, badania trendów w mediach cyfrowych Deloitte. Konsumenci twierdzą, że około 8 minut reklamy to sprawiedliwa proporcja, a 16 minut reklam na godzinę to zbyt wiele dla nich do rozważenia oglądania. Zaskakujące zjawisko pojawiło się podczas badania tolerancji na reklamy wśród pokoleń. Biorąc pod uwagę, że młodsze pokolenia dorastały wraz z szybkim rozwojem strumieniowego przesyłania wideo, niektórzy mogliby się spodziewać, że będą miały mniejszą tolerancję na reklamy. W rzeczywistości są oni nieco bardziej tolerancyjni niż widzowie z pokolenia wyżu demograficznego i dojrzali odbiorcy. Na podstawie danych z badań można stwierdzić, że młodsi konsumenci mają większą tolerancję na liczbę reklam w ciągu godziny: na przykład konsumenci z Pokolenia Z uważają, że 8,5 minuty jest w porządku, a 17 minut to za dużo. Tymczasem wśród pokolenia Boomers i Matures, tych przypuszczalnie najbardziej przyzwyczajonych do tradycyjnej telewizji, tolerancja jest na niższym poziomie.Poziomy tolerancji obłożenia treści wideo przez reklamy - konsumenci tradycyjnej tv

Streamerzy tolerują więcej reklam. Perspektywy są jeszcze lepsze dla usług wspieranych reklamami telewizji OTT (over-the-top, czyli przy wykorzystaniu Internetu). Konsumenci, którzy subskrybują usługę streamingu telewizji na żywo, taką jak AT&T TV NOW (dawniej DIRECTTV NOW) lub Sling TV, mają jeszcze większą tolerancję na reklamy. Konsumenci pokolenia Gen Z, którzy korzystają z usługi strumieniowej telewizji na żywo, uważają, że 10,6 minut reklamy na godzinę jest odpowiednim obłożeniem, a 18,7 minut na godzinę to maksymalna tolerowana ilość reklam.

Poziomy tolerancji obłożenia treści wideo przez reklamy - konsumenci usług tv strumieniowej

 

Metodologia:

14 edycja badania„Digital media trends” została przeprowadzona w dwóch częściach przez Deloitte Technology, Media & Telecommunications. Dwie ankiety zostały przeprowadzone przez niezależną firmę badawczą. Pierwsze badanie online (badanie Pre-COVID-19), obejmujące 2103 amerykańskich konsumentów, zostało przeprowadzone od grudnia 2019 r. do stycznia 2020 r. Drugie badanie online (badanie COVID-19), obejmujące 1101 konsumentów, przeprowadzono w maju 2020 r.

 

Źródło:

Deloitte, „Digital media trends survey”, 14 edycja, etap Pre-COVID-19, od grudnia 2019 r. do stycznia 2020 r. Etap COVID-19 – w maju 2020 r., USA.

Deloitte, „Digital media trends survey”, 13 edycja, 2019 r., USA.

 

 

Data publikacji: 19.02.2021 r.

Share

Podobne artykuły