wpisz szukaną frazę
Szukaj

Telewizja jako akumulator dla innych mediów – efekt halo w komunikacji

Jedną z niedocenionych zalet reklamy TV jest jej pozytywny wpływ na podbijanie wyników pozostałych elementów kampanii.

Połączenie telewizji z kampanią radiową może zmultiplikować efekt tej drugiej o ponad 100%, a w przypadku prasy i OOH efekt wzmocnienie sięga do ponad 50% (Ebiquity, Payback 4, 2014). Szczególnie dobry efekt daje połączenie kampanii TV oraz online, co dostrzegli już reklamodawcy. Badania pokazują, że efektywność kampanii łączącej te dwa elementy jest do dwóch razy silniejsza niż osobne kampanie przeprowadzone niezależnie na tych kanałach (IPA, ‘Advertising Effectiveness: the long and short of it’, 2013).

Reklamodawcy zdają się dostrzegać ten trend równie starannie planując kampanie online, jak dotychczas robili to na innych kanałach. Efekt halo działa też w przypadku marek, posiadających w swojej ofercie różne produkty. Według badań przeprowadzonych na brytyjskim rynku reklamy w 2013 roku, 37% efektu sprzedaży, wynikającego z kampanii w TV, przekłada się na sprzedaż pozostałej części oferty np. bank reklamujący kredyty hipoteczne odnotuje również wzrost sprzedaży kart kredytowych i lokat.

telewizja-jako-akumulator-dla-innych-mediow-efekt-halo-w-komunikacji

 

Share

Podobne artykuły