wpisz szukaną frazę
Szukaj

Telewizja sposobem na rozszerzenie grupy użytkowników Snapchata

Snapchat po raz pierwszy decyduje się na kampanię telewizyjną. Spoty będą szerzyć świadomość o funkcjonalnościach aplikacji, edukując całkiem nowe grono potencjalnych użytkowników. Skąd taka strategia internetowego giganta?

 

W ramach rebrandingu aplikacji na medium społecznościowe, które jest zasadniczo aparatem, Snapchat rozpoczął kampanię po raz pierwszy obejmującą telewizję. Wcześniejsze działania promocyjne firmy skupiały się na digitalu i zwykle były skierowane do internautów w wieku 15-24 lat, czyli dotychczasowym wyłącznym targecie aplikacji. Przyszedł jednak czas na zmiany.

Snapchat zamierza rozszerzyć grono swoich użytkowników poza Generację Z i Millenialsów. W związku z tym powstał telewizyjny spot w wersji 60 i 30-sekundowej, który swoją premierę miał na amerykańskim kanale TBS. Reklama ma nie tyle bawić, co uczyć – czyli przedstawić starszym internautom możliwości, które niesie za sobą aplikacja.

Kampania obejmuje również promocję internetową: wykorzystanie telewizyjnego spotu w mediach społecznościowych oraz uruchomienie witryny whatis.snapchat.com, która wyjaśnia przeznaczenie aplikacji i tłumaczy, jak z niej korzystać.

Snapchat w obliczu kryzysu spadającej liczby nowych użytkowników zdecydował się na komunikację poprzez medium, które codziennie dociera do milionów. Działania mają zainteresować zupełnie nową grupę odbiorców, a tym samym przyciągnąć świeżych użytkowników i przywrócić aplikację do czasów dawnej świetności.

 

 

Źródło:

www.adweek.com/digital/snapchat-takes-a-jab-at-instagram-and-calls-itself-a-camera-company-in-first-tv-campaign, 01.04.2018

 

Data publikacji: 13.04.2018 r.

Share

Podobne artykuły