Krajobraz mediów dynamicznie zmienia się pod wpływem nowych technologii. Jaką rolę odgrywać będzie telewizja w najbliższej przyszłości?
Eksperci z RocketFuel uważają, że telewizja jako medium nadal będzie stanowić fundament komunikacji reklamowej. Jednak może przybierać różne formy w zależności od perspektywy czasowej.
2017: Telewizja vs. Internet
Kontekst
Marketerzy inwestują w kampanie w Internecie, aby zwiększyć zasięg realizowanych kampanii w telewizji.
Wyzwanie
Reklamodawcy ryzykują marnotrawstwo i rozdrobnienie wydatków reklamowych, jeśli nie zbadają duplikacji kontaktów pomiędzy emisją reklam w TV i w Internecie.
Rozwiązanie
Analizowanie danych za pomocą dostępnych narzędzi w celu optymalnej emisji reklam.
Rok 2020: Różne ekrany
Kontekst
Pomimo zwiększenia liczby ekranów, telewizja linearna prawdopodobnie pozostanie głównym sposobem dotarcia do masowej widowni.
Wyzwanie
Widzowie coraz częściej nie będą rozróżniać, w którym medium mieli kontakt z daną reklamą.
Rozwiązanie
Zaawansowane dane analityczne: gdzie i kiedy były wyświetlane reklamy, zmniejszą przypadkową duplikację kontaktów.
Rok 2027: Rzeczywistość 1:1
Kontekst
Planowanie kampanii będzie coraz bardziej złożone, fragmentaryczne i zindywidualizowane.
Wyzwanie
W jaki sposób dostosować reklamy do indywidualnych potrzeb, biorąc pod uwagę: treść reklam, czas, lokalizację i inne możliwości kontaktu z odbiorcami?
Rozwiązanie
Wieloetapowa komunikacja w czasie rzeczywistym umożliwi modyfikację zindywidualizowanej reklamy w przeciągu kilku sekund, w zależności od reakcji użytkownika.
Źródło: Adweek Content Studio/ Rocket Fuel, How AI Will Drive the Future of TV Advertising
Animacje: James Provost
Data publikacji: 12.06.2017 r.