Z okazji Światowego Dnia Telewizji przedstawione zostały wyniki opracowania stworzonego przez The Global TV Group. Organizacja ta powstała w 2013 r., w jej skład wchodzą najważniejsze podmioty w branży telewizyjnej, a celem jest obiektywnymi faktami przedstawiać cechy TV jako medium reklamowego.
Obecnie jednym z najpoważniejszych wyzwań branży mediowej w zdigitalizowanym świecie, jest zapewnienie bezpieczeństwa komunikacji marki. Warto podkreślić, że telewizja ze względu na swoją specyfikę nigdy nie spotkała się i nie spotka z zarzutem braku kontroli nad kontekstem, w którym pokazywana jest marka. Telewizję cechują bowiem:
Co poza bezpieczeństwem przekazu czyni telewizję najważniejszym medium reklamowym?
#Zasięg
Jak wskazują dane, telewizja dociera do około 70% populacji danego kraju dziennie, 90% w ciągu tygodnia i do prawie każdego w ciągu miesiąca. Unikalne połączenie zasięgu z ogromną ilością czasu spędzanego na oglądaniu telewizji sprawia, że jest to jedno z najbardziej zasięgowych mediów reklamowych.
#Stabilność
W ciągu ostatniej dekady telewizja okazała się niezwykle odporna na ogromne zakłócenia. Pomimo nieustannego rozwoju nowych usług SVOD, takich jak Netflix i pojawienia się internetowych platform wideo, takich jak YouTube, konsumpcja telewizji pozostaje niezachwiana na całym świecie, nawet na tak rozwiniętych rynkach jak UK czy US.
#Popularność
Telewizja jest najpopularniejszym formatem wideo, ze wszystkich dostępnych form. Według danych ze świata, średnio telewizja odpowiada za 90% czasu spędzanego na oglądaniu wideo przez przeciętnego widza. Dla Polski jest to prawie 89%.
#Siła Oddziaływania
Komunikacja w TV jako medium, w największym stopniu wywołuje wśród konsumentów emocje takie jak śmiech czy łzy. Silnie oddziałuje również na decyzje zakupowe widzów.
#Efektywność
Badania na całym świecie wskazują na pozytywne efekty jakie TV ma na inne media. Marki online wykazują szczególne zainteresowanie reklamą TV.
Data publikacji: 21.11.2017 r.