wpisz szukaną frazę
Szukaj

Trendy wideo i stosunek do reklamy w obecnym świecie

#ChallengingTime

Wprowadzone ograniczenia przemieszczania się wpłynęły na zwiększenie korzystania z wszystkich form wideo od telewizji po streaming.

Badanie, przeprowadzone na rynku amerykańskim i kanadyjskim, wśród klientów amerykańskiej platformy TiVo, wykazało 58-procentowy wzrost oglądalności wszystkich form telewizji już w pierwszym tygodniu wprowadzenia obostrzeń wynikających z ograniczenia przemieszczania się. W tym samym tygodniu dzienna oglądalność tytułów związanych z pandemią wzrosła o 600%. Wzrost oglądalności również był zauważalny w przypadku wiadomości. Do 30 marca gospodarstwa domowe oglądały 2 godziny wiadomości w tygodniu więcej niż w ostatnim tygodniu lutego. Jednocześnie oglądalność wideo streamingu wzrosła bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Do pierwszego tygodnia kwietnia na urządzeniach TiVo, serwisy Amazon i HBO Go odnotowały około 80-procentowy wzrost oglądalności, Hulu o 36%, a Netflix o 33% w porównaniu do poziomów sprzed pandemii COVID-19.

Użytkownicy platformy TiVo do oglądania wiadomości i sportu wybierali przede wszystkim kanały telewizji na żywo i płatnej. Pomimo braku rozgrywek sportowych na żywo, w ciągu pierwszych 30 dni kwarantanny, oglądalność wydarzeń sportowych (powtórek, komentarzy, informacji ze świata sportu) osiągnęła 47-procentowy wzrost wśród klientów platformy TiVo. W przypadku oglądania filmów widzowie wybierali zarówno streaming, jak i pay tv.

Badanie poruszyło również zagadnienie preferencji w stosunku do reklamy. Zwiększona oglądalność tv i wideo to częstszy kontakt z reklamami. Ponad połowa widzów telewizji płatnej/tv na żywo i usług wideo na życzenie (AVOD) twierdzi, że nie ma nic przeciwko reklamom, a nawet lubi reklamy podczas oglądania telewizji – zwłaszcza, jeśli dzięki nim, można mieć dostęp do bezpłatnych treści. W przypadku wyboru, pomiędzy treścią płatną a oglądaniem reklam, większość widzów wybiera oglądanie reklam. Tylko 26,3% wskazało, że są gotowi zapłacić więcej w zamian za możliwość oglądania bez reklam.

Pozytywny stosunek do reklam w trakcie korzystania z danej formy wideo

 

Źródło:

TiVO, „Video Trends Report”, USA/Kanada, 1Q2020 r.

 

Data publikacji: 17.07.2020 r.

Share

Podobne artykuły