Telewizja wyróżnia się tym, że ma największy i najbardziej spójny wpływ na inne kanały, sięgający nawet 54%.
Można to zobaczyć na poniższej grafice pochodzącej z badania Thinkbox „Demand Generation”, zaprezentowanego w listopadzie w Wielkiej Brytanii.
Przedstawiony efekt mnożnikowy wpływu między mediami reklamowymi, pokazuje w jaki sposób jeden kanał reklamowy wzmacnia efekt innego kanału wykorzystywanego w kampanii. Większość z nich wzmacnia efekt pozostałych, ale skala i jego spójność różnią się znacznie.
Na powyższym wykresie widzimy moc wpływu mediów na pozostałe. Gdy telewizja jest aktywna w media planie (pierwszy wiersz), skuteczność wszystkich mediów zwiększa się. Kino zyskuje najmocniej, bo 54%. Wynika to z faktu, że kino ma stosunkowo niewielki zasięg, ale ma duży wpływ, a ponieważ kopia telewizyjna jest często skróconą wersją tego, co pokazuje reklama kinowa, stąd rozszerzenie zasięgu kina z doskonałym efektem synergicznym.
Źródło: MediaCom/Wavemaker/Gain Theory/Thinkbox, “Demand Generation” listopad 2019, UK
Data publikacji: 20.12.2019