wpisz szukaną frazę
Szukaj

Voice-over czyli jak wzmocnić działanie przekazu reklamowego

Komunikaty głosowe są często wykorzystywane do przekazywania informacji i mogą to robić skutecznie.

W przypadku atrybutów związanych z przekazywaniem wiadomości i informacji, reklamy z lektorami osiągają wynik wyższy niż reklamy bez lektora. Reklama z rozwiązaniem voice-over lepiej komunikuje nie tylko kluczowe informacje, ale także uzyskuje lepsze wyniki w zakresie wiarygodności, przekazywania nowych informacji, znaczenia i perswazji.

 

Reklamy z technologią voice-over wzmacniają przekaz

 

Voice-over jest coraz częściej uważany za kluczowy element twórczy przekazu reklamowego. Zgodnie z danymi firmy Voices.com zawartymi w kanadyjskim raporcie „2019 Future Trends in Marketing, Advertising and Voice Over” liczba respondentów, którzy „zgodzili się” lub „zdecydowanie zgodzili się” z tą tezą, wzrosła od 2017 r.:

 

Voice-over jest dźwignią do przyciągania uwagi, połączenia emocjonalnego i zapamiętywania informacji (1)

 

Istnieje wiele czynników, które respondenci wskazywali, jako wskazówkę, co do wyboru głosu lektora. Ogólnie jednak emocjonalny związek reklamy z głosem wyróżniał się, jako kluczowy według 92% marketerów. Najmniej ważnym kryterium wyboru głosu do reklamy był budżet.

 

Idealny lektor posiada głos, który:

  1. Tworzy emocjonalne połączenie – voice-over odgrywa dużą rolę w tworzeniu emocji dla Twoich słuchaczy. W zależności od tego, jaki głos do nich przemówi, Twój film będzie postrzegany, jako zabawny, poważny, lekki, żartobliwy, ujmujący lub dramatyczny.
  2. Dodaje osobowości – był czas, kiedy wszystko, czego potrzebowałeś, to świetny głos do reklamy, ale teraz lektor musi umiejętnie użyć technik aktorskich, aby nadać większy wymiar przekazowi. Każda marka ma swoją osobowość i cechy charakterystyczne. Poprzez swój głos i warsztat aktorski, lektor ma możliwość nawiązania emocjonalnego kontaktu z publicznością i stworzenia wiarygodnej postaci.
  3. Pasuje do marki  voice-over najlepiej jest stosować w połączeniu z uzupełniającymi wizualizacjami, które wspierają lub wzmacniają przekazywaną wiadomość. Głos lektora nie powinien, w idealnym przypadku, konkurować z wizualizacjami o uwagę publiczności, ponieważ może to prowadzić do utraty ostrości i zagłuszać przekaz reklamy. Pamiętaj też o długoterminowości, ponieważ badania wykazały, że ludzie lepiej reagują na reklamy, które wykorzystują ten sam głos lektora w wielu reklamach. Głos ten staje się dosłownie rozpoznawalnym „głosem marki”.
  4. Odzwierciedla głos grupy docelowej  respondenci badania Voices.com byli najbardziej skoncentrowani na projektach skierowanych do generacji Milenialls i Gen X. Aby zaangażować publiczność, 78% respondentów wskazywało, że wybierają aktora, który brzmi, jakby był w tym samym wieku, co ich rynek docelowy.

 

 

Źródła:

Raport Voices.com „How Voice Over is creating impact for marketers & advertisers”, 2017 r.

www.voices.com/company/reports/future-trends-in-marketing-and-voice over, 06.04.2019 r.

 

Data publikacji: 28.06.2019 r.

Share

Podobne artykuły