wpisz szukaną frazę
Szukaj

Widowiskowy blok reklamowy – Super Bowl i reakcje widzów

#ChallengingTime

Nielsen szacuje, że 113 milionów widzów oglądało Super Bowl LVII w niedzielę, 12 lutego 2023 roku w telewizji linearnej i na platformach cyfrowych. To o 1% więcej niż transmisja w NBC z 2022 roku – z jej linearnych sieci telewizyjnych i wszystkich platform cyfrowych.

Analitycy firmy Realeyes przeanalizowali 72 reklamy Super Bowl, aby zobaczyć, które z nich wywołały najwięcej reakcji publiczności, które Realeyes mierzy jako ogólny procent uwagi w połączeniu z zaangażowaniem emocjonalnym mierzonym podczas oglądania.

Reklamy Super Bowl 2023 wyprzedziły zeszłoroczne wyniki na podstawie reakcji o ponad 16%.

Porównanie reakcji widzów na reklamy wyświetlane podczas Super Bowl

W tym roku półminutowy czas reklamowy to koszt 7 milionów dolarów, więc marki przygotowały spektakularne spoty, by przykuć uwagę odbiorców z całego świata. Widzowie wyróżnili kooperatywę dwóch mało prawdopodobnych partnerów: General Motors i Netflix. Firmy te połączyły siły kreatywne i zaprezentowały elektryczne samochody GM w produkcjach Netflix, nawet abstrakcyjnie dopasowane np. w serialu „Bridgertonowie”.

Humor, rozpoznawalni bohaterowie oraz łączenie dwóch mało przewidywalnych składników (takich jak gwiazdy, których nie spodziewano się zobaczyć razem) to kolejny sposób na zwiększenie reakcji. Tegoroczne reklamy osiągały lepsze wyniki od ubiegłorocznych – 21 reklam przyciągnęło ponad 16% reakcji w porównaniu do zaledwie 9 w ubiegłym roku.

Zwycięzcą rankingu Realeyes jest T-Mobile, który w swoich 2 czołowych spotach wykorzystał strategię: zaangażować rozpoznawalnych celebrytów i przekonać ich do robienia niezwykłych rzeczy. Reklama z Bradley’em Cooperem jako pracownikiem T-Mobile i jego matką była zbiorem najzabawniejszych kompilacji wielu prób nakręcenia spotu. Jedna ze scen, gdy Gloria Campano powiedziała swojemu słynnemu synowi, że wygląda jak małż, była momentem, który wywołał najwięcej reakcji ze wszystkich reklam, a kilka z ich interakcji uzyskało bardzo wysoki wskaźnik odpowiedzi.

Druga reklama T-Mobile została oparta na bazie zeszłorocznego spotu z udziałem aktorów Donalda Faisona i Zacha Braffa, ale wprowadziła dodatkową postać: John Travolta dołączył do duetu, śpiewając kultową piosenkę „Summer Loving” z „Grease”.

Spoty Super Bowl 2023 o największym wskaźniku reakcji

 

Źródło:

Realeyes, „Super Bowl LVII Ads Drove 16% More Audience Reactions Than Last Year”, luty 2023 r.

 

Data publikacji: 24.03.2023 r.

Share

Podobne artykuły