wpisz szukaną frazę
Szukaj

Więcej niż jeden primetime

Grupa Ampere Analysis opublikowała w listopadzie 2017 obszerny raport pod tytułem „The Future of Thematic Channels Old and New”. Znajdziemy w nim między innymi analizę konsumpcji telewizji przez widzów przez pryzmat urządzeń i pór dnia.

 

Okazuje się, że zarówno częstotliwość korzystania z danych źródeł telewizji, jak i rodzaj urządzenia wykorzystanego do oglądania treści telewizyjnych naśladuje naturalny cykl życia konsumentów. Z tabletów badani korzystali zwykle w godzinach porannych – przy śniadaniu lub w łóżku. Poźniej największym zainteresowaniem cieszył się smartfon obecny w porze lunchu i towarzyszący konsumentom do końca dnia. Im bliżej wieczora, tym częściej treści TV konsumowane były poprzez odbiornik telewizjny. Po godzinie 20 część widzów decydowała się na oglądanie telewizji na komputerze lub urządzeniach streamujących kontent.

Dzięki wzrastającej liczbie źródeł zapewniających dostęp do telewizji, można zaobserwować więcej niż jeden primetime. W przypadku darmowego wideo w Internecie oglądanego głównie na urządzeniach mobilnych primetime pojawia się trzykrotnie: w godzinach porannych, w porze lunchu i wieczorem. Z kolei primetime podczas konsumpcji telewizji z użyciem SVOD naśladuje ten typowy dla linearnej telewizji – jako, że zarówno telewizor, jak i komputer i urządzenia streamujące dominują wieczorami.

Co ciekawe, samo SVOD oraz serwisy VOD nadawców telewizjnych przedłużają porę wieczornej konsumpcji TV aż do późnej nocy, a nawet godzin porannych.

infografika_0301_1(1)

 

 

Żródło:

Raport Ampere Analysis, „The Future of Thematic Channels Old and New”, listopad 2017

 

 

Data publikacji: 16.03.2017 r.

Share

Podobne artykuły